Výrobce: andreteruyaeichemberg

• překrásná grafika
  • skvělá hudba
  • meditativní atmosféra
  • některé herní prvky jsou poměrně divné

The Way Of Yiji

Nápaditá a po grafické i hudební stránce bohatá hra The Way Of Yiji vás přiblíží japonský styl uvažování, filozofii a mytologii. Ve čtyřech překrásných úrovních musíte prozkoumávat okolí, plnit nejrůznější úkoly a snažit se udržet naživu dostatečně dlouho, dokud nezachráníte svého syna od neviditelného nebezpečí, které mu hrozí.

The Way Of Yiji

Poetika. Tak by se dala tato hra pojmenovat nejlépe. Japonská filozofie je dostatečně odlišná od té naší, západní a v některých momentech je skoro až podivná. Ovšem její odlišnost způsobuje, že The Way Of Yiji na vás bude působit velmi originálně a magicky. Všeprostupující barevné světlo, které je zde vidět na každém rohu je podle mudrců životodárné a vy musíte dojít přímo k jeho zdroji. Pomalu totiž umíráte na jed, kterým byl napuštěn šíp, jenž vás zasáhl. Není možnost, že byste se zachránili, ale musíte dostat do bezpečí malého Yijiho. To je váš úkol.

The Way Of Yiji

Pomocí meditace se přesouváte mezi čtyřmi naprosto odlišnými lokalitami a snažíte se naleznout vstup do chrámu světla, kde bude dítě v bezpečí. To se děje především tak, že bloumáte po okolí a snažíte se přijít na to, co dělat. V jedné mapě jezdíte na koni, v druhé plujete na loďce po klidné řece, ale v každém případě je většina hádanek, na které narazíte postavena na vaší schopnosti šeptat ke zvířatům. Pomocí toho převezmete nad zvířetem kontrolu a třeba s motýlem se dostanete i tam, kam obyčejně ne.

The Way Of Yiji

Co musí každého na The Way Of Yiji uchvátit je překrásná grafika a její styl. Světelné efekty a animace prostředí vytvářejí takovou atmosféru meditativního klidu, až je to neuvěřitelné. Stačí se podívat na jakýkoliv obrázek ze hry a ten je na první pohled skrz naskrz prosycen uklidňující nádherou. Přidejte si k tomu fakt, že hra je velmi bohatá na zvuky a obsahuje překrásnou hudbu a máte jistotu, že The Way Of Yiji je jedna velká audiovizuální hostina.

The Way Of Yiji

Jediný problém je, že občas nevíte, co vlastně dělat. Některé hádanky jsou poměrně neintuitivní a to tím víc, že pro nás evropany je japonská kultura hodně vzdálená, takže některé prvky ve hře vám mohou přijít dost divné. To ale nic nemění na tom, že hra jako celek je vynikající.

90 %

94 %

Doposud hodnotilo 2 čtenářů