They Need To Be Fed – gravitační arkáda 2.0
They Need To Be Fed
Platforma: Freeware
Výrobce: Jesse Venbrux
- Mix logiky a arkády
- Rozvedený koncept gravitace
- Level design
theyneedtobefed_post
Nudí vás všechny tradiční skákací arkády? Máte po krk zbytečného násilí v bojových arkádách? Chcete alespoň špetku originality? Pak vás dozajista potěší pecka jménem They Need To Be Fed. Jak jsem zmínil v recenzi Maru, Jesse Vernbrux v ní rozvinul svůj mix logické hry s arkádou. Tentokrát ale žádný předčasný konec nepřijde; They Need To Be Fed naopak bezesporu je tou nejpříjemnější plošinovkou nejen tohoto měsíce.
Co zůstává? Především svěží idea poskakování po plošinkách s vlastní gravitací. Znamená to časté chození vzhůru nohama, snahu přeskočit z gravitačního pole jedné koule do pole koule druhé aniž byste skončili v bolavých ostnech a další chuťovky, které zabaví, byť jsme je viděli už v Maru. Grafický styl je také totožný, stejně jako příjemně bizarní zasazení do nezemského světa, kde vám exit levely sežerou panáčka. Nevím, na čem Jesse jede, ale chci to taky.
Co přibylo? Hlavně délka hry a rozmanitost level designu. Byť se nejedná o mnohahodinové dílo, v porovnání s dnešní hrou působí Maru jako tutoriál. Nejde ale jen o délku, nýbrž i rozmanitost. Od základních statických plošinek se dostane i na pohyblivé či otáčející se, vaše virtuální zadnice se dostane i pod palbu a při tom všem je třeba přemýšlet, jak skočit správně na následující plošinku. Je to výzva, avšak nikoliv iritující.
Co přebývá? Mnoho toho evidentně není. Poněkud mi ale nesedl koncept diamantů – abyste si odemkli další kola, potřebujete jich za hru sebrat určitý počet. Ne vždy si jich ale všimnete nebo se k nim snadno dostanete (a například v levelech s pohyblivými plošinkami to nemusí být nutně vaše chyba). Prudérní hledání diamantům zkrátka trochu narušuje jinak perfektní drajv hry.
Sečteno podtrženo, Jesse si své vítězství v soutěži YoYoGames "nadesignujte handheltovou hru" po právu zasloužil. Jak se dalo odtušit z Maru, Vernbruxova idea "gravitační arkády" v sobě nese pořádný ranec hratelnosti, zvláště když si k ní sedne schopný level designer. Zatímco Maru nám z tohoto konceptu dalo okusit jenom ždibec, They Need To Be Fed už přichází s celou hostinou. Nechce Nechte si chutnat.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 62 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...