Vždyť ani zajímavý, oranžový a nepravidelně kulatý hrdina je nepojídá z čisté chuti a hladu, spíše je nezbytně vyžaduje k pohybu po herním prostředí. To je plné nepravidelně poskládaných plošinek, stejně jako nebezpečných bodáků a tlačítek. Pro vás budou určující předměty povalující se na samotném povrchu, mezi nimiž se budou nacházet různorodé kousky jako magnet, sekyrka, zapálená sirka, lžíce, luk.
Jejich použití je ve většině situací nad slunce jasné a v případě, že byste si snad nebyli úplně jistí uděláte nejlépe, když zavítáte do sekce tutoriál, kde jsou pro každý kousek zvlášť připravené jednoduché úkoly. Celkově ale funkčnost předmětů vypovídá z jejich specifických vlastností a tak třeba magnet použijete v případě, že se někde ve vaší blízkostí nachází železný předmět ke kterému se lze přitáhnout, sirka dokáže spálit i poměrně vysoký sloupec dřeva, a sekyrka zase přeseknout některé jednorázové překážky. Jak nejlépe dané kousky použít pak už budete muset v celkově třech kampaních vykoumat sami a je to ten úplně jediný logický úkol, který na vás čeká. To mimochodem znamená že ani ti, kdož logickým hrám neholdují si zde přijdou bez výjimky na své. Ve většině případů totiž zvládne odvodit co kam kdy a jak patří i dítě, jež má první školní den teprve před sebou.
V každém levelu na vás čeká neustále se opakující schéma, na jehož konci stojí malá brána, plnící v tomto případě funkci exitu. Dostat se k němu zprvu nebude vůbec obtížné, postupně ovšem bude obtížnost narůstat, ale nikterak radikálně, což je možná škoda. V takovémto stavu se těm, kdož rádi potrápí šedou kůru mozkovou, nedostává prakticky žádné výzvy a hra zevšední.
Aby měla hra vůbec možnost v tvrdé konkurenci IGF uspět, musí vedle originálního nápadu obsahovat i dobré grafické zpracování, což Thingavore! splňuje také. Nebýt tedy oné nízko nasazené laťky obtížnosti a trochu nedoladěné hratelnosti, mohli jsme mít nyní jako na zlatém podnose naservírovanou další devítkovou hru ...