Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Time Still – zamrzlý v čase

  14:20aktualizováno  14:20
Hrátky s časem znovu na herní scéně aneb vyskákejte s panákem po stojících kulkách až k exitu!
80

Time Still

Platforma: Freeware
Výrobce: Zach Banack

  • Originální vizualizace
  • Zastavování času
  • Problémy s kompatibilitou

Stáhnout

timestill_01

timestill_01Zastavování a zpomalování času jakoby bylo ve hrách stále oblíbenější featurou. Zpomalovačky dávají hráčům možnost stíhat věci, na které nemají i kdyby chtěli sebevíc. Nakonec, proč myslíte, že je infantilní otrapa Hiro Nakamura z Heroes nejoblíbenější postavou? Protože všichni chtějí jeho schopnost – reálný save a load. Stejně tak i dnešní arkáda Time Still, zářez vývojáře Zacka Banacka, je postavená právě na nutnosti pauzovat čas.

Mohlo by se zdát, že Time Still je eratičtější kopií arkády Focus. Ta na podzim překvapila a potěšila (no, některé čtenáře méně) systémem zpomalování času a teleportace nevykradeným z veleúspěšného Portalu. A to se cení. Zatímco ve Focusu jste ale museli utíkat neustále pod palbou raket a čas jste zastavovali jaksi lokálně, v Time Still zabrzdíte koloběh pro celou mapu.

timestill_03Jen tak se vyhnete drtivým kladivům a zbraním střílejícím kulky i elektřinu. Jako už mnohokrát jindy tak těžiště hratelnosti stojí na level designu, čili ztvárnění herního prostředí. Roztomilým detailem, který je nutno využívat, jsou například projektily. V normálním módu vás svou rychlostí zabíjejí, při pauzování se z nich ale stávají panely, po kterých lze skákat. Hráč sám musí odhadnout, kdy mapu zamrazit, aby zvládl přeskočit z jednoho na druhý. Díky originálnímu vizuálnímu pojetí si ale při hraní nevystačíte jen se zamraženým prostředím.

Trojrozměrný pohled se totiž při zapauzování zastaví v jediném úhlu a nepohne se dokud se neodpauzujete. Kdo chce vidět, musí přepínat. Stejně tak platí, v zastaveném módu nepohnete krabicemi, které je tu a tam potřeba posunout na jiné místo. Už na první pohled máme co dělat s netradičním vizuálním provedením. Poněkud "tronovská" stylizace je ale i kamenem úrazu hry. Na řadě konfigurací totiž Time Still z nějakého důvodu nejede.

timestill_02Na dvaceti čtyřech mapách utíká Time Still jako voda. Na rozdíl od Focusu, který některým lidem v pozdější fázi vyvolával neurózy, se tentokrát snad není čeho obávat – minimálně první desítka kol plyne příjemně a každé z nich přináší něco nového do hratelnosti. Jen tak dále, Zacku.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

80 %

Hodnocení čtenářů

61 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 14 čtenářů

Témata: Raketa


Nejčtenější

Další z rubriky

Elder Chaos
V lovecraftovské strategii Elder Chaos hrajete za ty zlé s chapadly

Válka mezi silami dobra a zla je věčná. Rozhodující prvek můžete být vy. V této strategii inspirované mýtem Cthulhu se zhostíte role právě těch zlých. Tak hurá...  celý článek

Spaced
Ve Spaced zjistíte, jak obtížné je pohybovat se ve stavu beztíže

Chtěli jste se někdy stát astronautem? Objevovat krásy vesmíru a dostat se tem, kam jen málokdo? Spaced vás z této idealistické představy vyléčí takovým...  celý článek

Précipice
Opakující se místnosti v Précipice vám připomenou jistý slavný horor

Slyšíte podivný vzlykot ze svého sklepa. Sejdete po schodech, otevřete dveře a nestačíte se divit. Stojíte v té samé chodbě, kterou jste opustili. Nepřipomíná...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.