Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Time Still – zamrzlý v čase

  14:20aktualizováno  14:20
Hrátky s časem znovu na herní scéně aneb vyskákejte s panákem po stojících kulkách až k exitu!
80

Time Still

Platforma: Freeware
Výrobce: Zach Banack

  • Originální vizualizace
  • Zastavování času
  • Problémy s kompatibilitou

Stáhnout

timestill_01

timestill_01Zastavování a zpomalování času jakoby bylo ve hrách stále oblíbenější featurou. Zpomalovačky dávají hráčům možnost stíhat věci, na které nemají i kdyby chtěli sebevíc. Nakonec, proč myslíte, že je infantilní otrapa Hiro Nakamura z Heroes nejoblíbenější postavou? Protože všichni chtějí jeho schopnost – reálný save a load. Stejně tak i dnešní arkáda Time Still, zářez vývojáře Zacka Banacka, je postavená právě na nutnosti pauzovat čas.

Mohlo by se zdát, že Time Still je eratičtější kopií arkády Focus. Ta na podzim překvapila a potěšila (no, některé čtenáře méně) systémem zpomalování času a teleportace nevykradeným z veleúspěšného Portalu. A to se cení. Zatímco ve Focusu jste ale museli utíkat neustále pod palbou raket a čas jste zastavovali jaksi lokálně, v Time Still zabrzdíte koloběh pro celou mapu.

timestill_03Jen tak se vyhnete drtivým kladivům a zbraním střílejícím kulky i elektřinu. Jako už mnohokrát jindy tak těžiště hratelnosti stojí na level designu, čili ztvárnění herního prostředí. Roztomilým detailem, který je nutno využívat, jsou například projektily. V normálním módu vás svou rychlostí zabíjejí, při pauzování se z nich ale stávají panely, po kterých lze skákat. Hráč sám musí odhadnout, kdy mapu zamrazit, aby zvládl přeskočit z jednoho na druhý. Díky originálnímu vizuálnímu pojetí si ale při hraní nevystačíte jen se zamraženým prostředím.

Trojrozměrný pohled se totiž při zapauzování zastaví v jediném úhlu a nepohne se dokud se neodpauzujete. Kdo chce vidět, musí přepínat. Stejně tak platí, v zastaveném módu nepohnete krabicemi, které je tu a tam potřeba posunout na jiné místo. Už na první pohled máme co dělat s netradičním vizuálním provedením. Poněkud "tronovská" stylizace je ale i kamenem úrazu hry. Na řadě konfigurací totiž Time Still z nějakého důvodu nejede.

timestill_02Na dvaceti čtyřech mapách utíká Time Still jako voda. Na rozdíl od Focusu, který některým lidem v pozdější fázi vyvolával neurózy, se tentokrát snad není čeho obávat – minimálně první desítka kol plyne příjemně a každé z nich přináší něco nového do hratelnosti. Jen tak dále, Zacku.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

80 %

Hodnocení čtenářů

61 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 14 čtenářů

Témata: Raketa


Nejčtenější

Další z rubriky

Bijou And Big
Roboti Bijou a Big bez sebe nedají ani ránu

Jeden je velký a nemotorný, druhý agilní a rychlý. Oba jsou roboti. Chtějí-li uspět, musí spolupracovat. A je na vás, abyste jim v této nenáročné logické...  celý článek

Blaster Cop
V retro akci Blaster Cop jste pochybným strážcem zákona

V dystopické tyranské budoucnosti není možné zůstat černobílý. V této retro střílečce z pohledu vlastních očí si i jako ochránce zákona budete muset ušpinit...  celý článek

Bendy And The Ink Machine
Bendy And The Ink Machine je jako zvrácený Disney

Vzpomínáte na nejstarší krátkometrážní animované pohádky s Mickey Mousem? Teď si představte, že by ožil a šel vám po krku. V této hororové adventuře si můžete...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.