Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Timescale – v záplavě hranatých tvarů

  21:07aktualizováno  21:07
Adrenalinová akce plná kostiček, krychliček, kvádrů a hlavně neúprosného času.
70

Timescale

Platforma: Freeware
Výrobce: Christopher Pavia

  • frenetická a křišťálově čistá akce
  • stylové černobílé zpracování
  • hudba
  • velmi obtížné

Stáhnout

V soutěži 7DFPS, ve které se mladí tvůrci her zdarma snaží vytvořit co nejlepší střílečku za pouhých sedm dní, se často objeví kousky, které by bylo škoda jen tak minout. Třebaže se na vítězném piedestalu nakonec neumístily, neznamená to, že jsou hodné přehlédnutí. Jedním z nich je i Timescale.

timescale
timescale

O co vlastně jde? O nic jiného, než o naprosto zběsilé střílení do všeho, co se pohne. Hráč je vržen do jednoduché mapy, kde se náhodně na několika místech začnou objevovat nepřátelé, kteří si to s okamžitou vervou nakráčí přímo k hráči. Ten má za úkol je prostě a jednoduše zabít, nebo se jim obloukem vyhnout. Tak jednoduché, jak to zní v teorii, to ale není. Nepřátel, kterými jsou zde jednoduché kostičky a hranoly, je po několika málo sekundách na mapě tak obrovské množství, že jejich přesouvající se hordy evokují fantazie na zombie apokalypsu. Skutečně je jich tak moc, až mi hra (přestože to je pouze moje vlastní nuance) připomněla krásně strávené chvíle mého pozdního mládí u „vyvražďovaček“ ze série Serious Sam. Jediný úkol, který má hráč na svých bedrech je tedy přežít, přičemž mu ukazatel v rohu obrazovky neustále ukazuje, kolik času již od začátku kola uplynulo.

timescale
timescale

Kromě toho, že nepřátel je obrovské množství a je jich i několik druhů, hlavním faktem, proč se mi hra jeví jako skutečná výzva pro ostřílené matadory žánru stříleček z vlastních očí, je skutečnost, že stačí, aby se k vám dostal byť jediný nepřítel a hra skončila. V praxi je tedy více než přesné střílení vyžadována excelentní schopnost rychle se rozhodovat a utíkat na všechny směry. Aby to nebylo tak složité, vždy se na mapě sem tam válí nějaký „power-up“, neboli vylepšení vaší zoufalé situace. Kromě schopnosti zpomalovat čas či vystřeli obrovské množství projektilů z vaší zbraně v jeden moment, je to třeba omezená schopnost vyskočit vysoko nad hlouček nepřátel a částečně korigovat pohyb ve vzduchu. Ale ani s těmito schopnostmi není hra nic jednoduchého. Nepřátel je příliš, stačí jediná chyba a dobře se odehrávající kolo se sune směrem k naprosté katastrofě.

Timescale je hra vytvořená za pouhý týden a není hrou na dlouhou dobu. Hrát budete jen tak dlouho, dokud přežijete. Kromě stylového zpracování nabízí především velmi frenetickou akci, při které se i zdatní hráči zapotí více, než za neskutečně parných dní začátku tohoto měsíce.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

70 %

Hodnocení čtenářů

16 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 10 čtenářů



Nejčtenější

Mirror Layers
Geniální Mirror Layers maže hranice mezi realitou a hrou

Horor Mirrol Layers vás vyděsí, ale hlavně zaujme velice netradičními hádankami. Ty jsou obtížné, ale také jedny z nejoriginálnějších, jaké jste kdy viděli....  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.