Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

To Be or Not To Be - svižné demo střílečky

aktualizováno 
Konečně zase po dlouhé době panování zvěrstev přišla 3D akce, která má švih a ráz, a především není děsivě neoptimalizovaná. Znamená to ale nutně, že je i dobrá?
70

To Be or Not To Be

Platforma: Freeware
Výrobce: CSP Game Engine

  • Engine & grafika
  • Retro hratelnost
  • Pomalejší postup

Stáhnout

tobeornottobe_01

tobeornottobe_01Po posledních freeware FPS zločinech proti lidskosti jménem Project Geon 2 či The Squad mě skoro přepadla deprese - copak neumí vývojáři dát dohromady hratelnou a přitom trojrozměrnou akci? To je tak těžké hru nejen naprogramovat, ale i aspoň trochu optimalizovat a otestovat? (berte to jako řečnickou otázku - sám umím udělat tak maximálně tohle a tohle v html) Naštěstí mi naději v lidstvo vrátila poněkud bizarně shakespearovsky pojmenovaná akce z prvního pohledu To Be or Not To Be. (A dvojnásob mě potěšila v této době, kdy mi odešly oba moje počítače...)


Znovu se totiž ukázalo, jak podstatný je u střílečky dobrý engine. Autory hry jsou CSP Game Engine Team, odpovědní mimojiné také za střílečku Broccoli Never Dies, a jedná se o skupinu lidí vytrvale pracujících už mnoho let na schopném 3D enginu. To Be or Not To Be je další demo v jejich nekonečném questu za dokonalostí. Ve hře se zhostíte role ženy-žoldáka (žoldačice?) na její osamělé výpravě do základny nacisticky vypadajících hord s hákovým šestiúhelníkem v symbolu. B.J. Blazkowicz jako vyšitý.


tobeornottobe_02Hratelnost samotná je zvláštní variací střílečky 90. let á la "Ach né, kde jen může být ten modrý klíč?". Nenechte se zmást exteriéry na obrázcích, klíčovou složkou To Be or Not To Be je skutečně řešení, kam ukryli level designeři ten zpropadný klíč a ke kterým z šesti zamčených dveří vlastně bude patřit. Doslova se propadnete deset let zpátkydo dob, kdy ti méně bystří z nás zoufale bloudili celé hodiny vystřílenými koly Dooma nebo Heretica ve snaze odemknout si cestu dále.


tobeornottobe_03Na druhou stranu mě z nějakého důvodu hra nutila jít stále dále. Pominu-li chábou recenzentskou morálku, pak mezi důvody mohl patřit ohraný nicméně stále alespoň trochu zajímavý příběh, nalézání nových zbraní a objevování nových prostředí. A samozřejmě švih, který hře dává engine.Grafická podoba je skutečně nejvýznamnější devízou a hra občas překvapí nečekanými scenériemi na jejím poli často neviděnými, například občasnou destrukcí prostředí nebo ztvárněním vody.


Pokud překousnete určitý amatérismus hry, jako syntetický hlas hlavní hrdinky, a nebudete mít vysoké očekávání, nabídne vám To Be or Not To Be pozoruhodný výlet do minulých dob. Nejde o žádný zázrak, ale po teroru, který předvedly jiné freeware akce, byla hodinka a něco strávená u ní celkem příjemná.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

70 %

Hodnocení čtenářů

75 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 147 čtenářů



Nejčtenější

Feral
V graficky excelentní akci Feral si vyzkoušíte kůži divoké šelmy

Smysly jako divoká kočka, ostré zuby, ještě ostřejší drápy. To jsou vaše devízy. Prostředí kolem je plné nebezpečí, ale také bezbranné kořisti. A hlad je téměř...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.