Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tomb of the Aztec – do nitra dungeonu

aktualizováno 
Dnešní pokus o retro dungeonovku nekopírující přežité principy vás zavede do hrobky legendárního válečníka Popokatepetla. Není ale snaha o akční reimaginaci dungeonovky také předem pohřbená?
60

Tomb of the Aztec

Platforma: Freeware
Výrobce: Ian C

  • Pokus o inovaci
  • Level design
  • Souboje
  • Rozlišení = antipřehlednost

Stáhnout

tomb_of_the_aztec_poster

tomb_of_the_aztec_01Dungeonové RPG hry stály u zrodu počítačových her. Dalo by se říct, že se matematicky složité prahry zasazené do klaustrofobického podzemí výborně doplňovaly s nerdy nemytými prahráči. A zvláštní je, že tento specifický žánr se zřejmě už nikdy nevrátí. Pokud se nad tím zamyslíte, jakýkoliv modernizovaný komerční pokus napodobit atmosféru všech těch tehdejších Morií a Dungeon Masterů musí zákonitě hrozně zkrachovat. Vysokorozpočtové neepické RPG zasazené čistě do úzkých chodeb? Přesto elementy těchto her mohou žít i s dnešní technologií - může to být mnou, ale taková Penumbra mi svým způsobem dungeonovky dost připomněla. A jak je na tom dnešní kousek?

Pouští Nového Mexika cloumají mohutné otřesy země a tektonická aktivita brzy odkrývá Velmi-Starou-Věc. Ruiny zmizelého města Tenochtitlan. Zemětřesení shodou okolností zasahuje i vaši maličkost, v době objevu Tenochtitlanu do sebe klopící jednu tequilu za druhou. A, co čert (ne)chtěl, jste zároveň dobrodruh vykrádající kvůli cennostem staré hrobky. Uvnitř nejspodnějšího šestého patra hrobky na vás čeká tajemný Orb Popokatepetla. Berete sebou svůj věrný Fireball Cannon (?) a vydáváte se do podzemí...

tomb_of_the_aztec_02Jak je vidět, s dějem si skutečně nikdo moc hlavu nelámal. Firebal Cannon? Hru vytvořil člověk s předezdívkou IanC pro soutěž 7DRL, čili pro soutěž "vytvoř hru během sedmi dnů". Cílem tedy je projít šest pater plných nepřátel a příležitostně pastí. Sympatické je, že hra kašle na “některé“ pomalé principy dungeonů - chůze a boj probíhá v real-time. Vlastně se ani nemůže mluvit o boji. Máte jedinou zbraň a jediný druh munice nacházený v truhlách. V těch si také automaticky doplníte zdraví. Původní princip je tedy ohlodaný na kost a zbývá triviální zabíjení hlídačů a objevování graficky chudých lokací.

Navzdory výčtu, pokud vás z dosavadního výčtu snad mohlo něco odradit, byly to určitě okolní obrázky. Tomb of the Aztec je opět hratelný pouze v brutálně nízkém rozlišení, a k tomu hra vyžaduje skutečně krvavé HW nároky. Kdysi jsem u Voxelsteina napsal, že pixely v interiérech znesnadňují přehled, ale Tomb of the Aztec laťku přehlednosti ještě více rozostřil. Zde není problém ztratit orientaci při prosté chůzi po chodbě! Přitom hra evidentně disponuje různými moderními efekty, například složitější hrou světla a stínů. Pixely pravděpodobně maskují grafické nedostatky vzniklé kvůli šibeničnímu termínu - což ale neomlouvá, jak odporně kvůli nim hra vypadá.

tomb_of_the_aztec_03Jsem ten poslední, kdo by Tomb of the Aztec vyčítal, že se nedrží zkostnatělých principů z dob, kdy jsem ještě ani nebyl na světě. Ale nemyslím si, že by tohle byl směr, který bych chtěl dvakrát do týdne recenzovat. Hře chybí zajímavě obtížné souboje, ale zároveň i půvabná grafika nebo svižný gameplay. I příběh, který by mohl leccos zachránit, si raději vzal dovolenou.

Tomb of the Aztec je experiment. Ačkoliv nějaké dvě patra bylo zajímavé procházet hrou a zjišťovat, co se objeví, velmi brzy přišla nuda a smutné konstatování, že tudy cesta za hratelnější indie hrou nevede. A možná, že prvním krokem ke kvalitnějším indie hrám není ani tak  lpění na retru, jako spíše lpění na zbytečně krátkých soutěžích.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

60 %

Hodnocení čtenářů

25 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 18 čtenářů



Nejčtenější

Další z rubriky

Gauge Of Rage
Gauge Of Rage je Hotline Miami se zombíky... A taky třikrát krvavější.

Vzpomínáte na Hotline Miami? A vzpomínáte na to, jak šíleně rychlá a neskutečně zábavná to byla hra? Gauge Of Rage si bere inspiraci plnými hrstmi a přidává i...  celý článek

Satan Balls
Při hraní šílené Satan Balls nevíte, jestli se smát, nebo brečet

Šílenství a totální destrukce v této hře neznají mezí. Abyste si ji užili, musíte drasticky snížit kvalitu svého humoru a IQ o minimálně sto bodů. I přes...  celý článek

Elder Chaos
V lovecraftovské strategii Elder Chaos hrajete za ty zlé s chapadly

Válka mezi silami dobra a zla je věčná. Rozhodující prvek můžete být vy. V této strategii inspirované mýtem Cthulhu se zhostíte role právě těch zlých. Tak hurá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.