Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tomb of the Aztec – do nitra dungeonu

aktualizováno 
Dnešní pokus o retro dungeonovku nekopírující přežité principy vás zavede do hrobky legendárního válečníka Popokatepetla. Není ale snaha o akční reimaginaci dungeonovky také předem pohřbená?
60

Tomb of the Aztec

Platforma: Freeware
Výrobce: Ian C

  • Pokus o inovaci
  • Level design
  • Souboje
  • Rozlišení = antipřehlednost

Stáhnout

tomb_of_the_aztec_poster

tomb_of_the_aztec_01Dungeonové RPG hry stály u zrodu počítačových her. Dalo by se říct, že se matematicky složité prahry zasazené do klaustrofobického podzemí výborně doplňovaly s nerdy nemytými prahráči. A zvláštní je, že tento specifický žánr se zřejmě už nikdy nevrátí. Pokud se nad tím zamyslíte, jakýkoliv modernizovaný komerční pokus napodobit atmosféru všech těch tehdejších Morií a Dungeon Masterů musí zákonitě hrozně zkrachovat. Vysokorozpočtové neepické RPG zasazené čistě do úzkých chodeb? Přesto elementy těchto her mohou žít i s dnešní technologií - může to být mnou, ale taková Penumbra mi svým způsobem dungeonovky dost připomněla. A jak je na tom dnešní kousek?

Pouští Nového Mexika cloumají mohutné otřesy země a tektonická aktivita brzy odkrývá Velmi-Starou-Věc. Ruiny zmizelého města Tenochtitlan. Zemětřesení shodou okolností zasahuje i vaši maličkost, v době objevu Tenochtitlanu do sebe klopící jednu tequilu za druhou. A, co čert (ne)chtěl, jste zároveň dobrodruh vykrádající kvůli cennostem staré hrobky. Uvnitř nejspodnějšího šestého patra hrobky na vás čeká tajemný Orb Popokatepetla. Berete sebou svůj věrný Fireball Cannon (?) a vydáváte se do podzemí...

tomb_of_the_aztec_02Jak je vidět, s dějem si skutečně nikdo moc hlavu nelámal. Firebal Cannon? Hru vytvořil člověk s předezdívkou IanC pro soutěž 7DRL, čili pro soutěž "vytvoř hru během sedmi dnů". Cílem tedy je projít šest pater plných nepřátel a příležitostně pastí. Sympatické je, že hra kašle na “některé“ pomalé principy dungeonů - chůze a boj probíhá v real-time. Vlastně se ani nemůže mluvit o boji. Máte jedinou zbraň a jediný druh munice nacházený v truhlách. V těch si také automaticky doplníte zdraví. Původní princip je tedy ohlodaný na kost a zbývá triviální zabíjení hlídačů a objevování graficky chudých lokací.

Navzdory výčtu, pokud vás z dosavadního výčtu snad mohlo něco odradit, byly to určitě okolní obrázky. Tomb of the Aztec je opět hratelný pouze v brutálně nízkém rozlišení, a k tomu hra vyžaduje skutečně krvavé HW nároky. Kdysi jsem u Voxelsteina napsal, že pixely v interiérech znesnadňují přehled, ale Tomb of the Aztec laťku přehlednosti ještě více rozostřil. Zde není problém ztratit orientaci při prosté chůzi po chodbě! Přitom hra evidentně disponuje různými moderními efekty, například složitější hrou světla a stínů. Pixely pravděpodobně maskují grafické nedostatky vzniklé kvůli šibeničnímu termínu - což ale neomlouvá, jak odporně kvůli nim hra vypadá.

tomb_of_the_aztec_03Jsem ten poslední, kdo by Tomb of the Aztec vyčítal, že se nedrží zkostnatělých principů z dob, kdy jsem ještě ani nebyl na světě. Ale nemyslím si, že by tohle byl směr, který bych chtěl dvakrát do týdne recenzovat. Hře chybí zajímavě obtížné souboje, ale zároveň i půvabná grafika nebo svižný gameplay. I příběh, který by mohl leccos zachránit, si raději vzal dovolenou.

Tomb of the Aztec je experiment. Ačkoliv nějaké dvě patra bylo zajímavé procházet hrou a zjišťovat, co se objeví, velmi brzy přišla nuda a smutné konstatování, že tudy cesta za hratelnější indie hrou nevede. A možná, že prvním krokem ke kvalitnějším indie hrám není ani tak  lpění na retru, jako spíše lpění na zbytečně krátkých soutěžích.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

60 %

Hodnocení čtenářů

25 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 18 čtenářů



Nejčtenější

Minotar
Minotaur je krásná cyber-punková adventura plná vtipu

I ve vzdálené a zářné budoucnosti alkohol funguje. Své o tom ví hlavní hrdina skvěle vypadající sci-fi adventury Minotaur, který se probouzí z deliria. Dostat...  celý článek

Další z rubriky

Crash World
Crash World je jako Carmageddon, jen s pizza dodávkou

Rozvážet pizzu nemusí být taková noční můra. Jenže ve veselé arkádě Crash World vám k tomu dají zřejmě nejhůře ovladatelné auto na světě. Tak se potom nesmíte...  celý článek

Elementals Reborn
Podle Elementals Reborn je žhářství náročná zábava

Zakládání ohně může být podle některých zábava, ale ve strategii Elementals Reborn je to pořádná řehole. Dokážete rozšířit plameny na všechny budovy na mapě?...  celý článek

Astrocreep: Invasion
Astrocreep: Invasion je brutální a zábavný, ale také nedokončený

Pokračování Astrocreep vám předvede, jak také může vypadat invaze nechutných mimozemských monster. Skvělá a brutální zábava je ale zastíněna faktem, že hra je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.