Toribash

Toribash | foto: Jan Hanáček, Bonusweb.cz

Toribash vám předvede, jak se správně rvát

• 1
Toribash je simulátor zápasu v podivném bojovém sportu, ve kterém ovládáte každou část těla svého bojovníka. Bojový sport je to podivný, protože některé z kreací, které vytvoříte, jsou opravdu k popukání.
90

Toribash

Výrobce: Toribash Team

• skvělá fyzika těl bojovníků
  • obrovská základna fanoušků
  • zábavná hra pro dva hráče
  • mnoho úderů se vám nepovede (ale o to je to větší zábava)

Toribash

Opravdu zábavná, ale trošku absurdní hra Toribash je vlastně simulátorem zápasu v nespecifikovaném bojovém sportu. Nutno dodat, že simulátorem dost propracovaným a na první pokus skoro nepochopitelným. Díky obrovské fanouškovské základně je možné, že se od téhle šílenosti hodně, ale opravdu hodně dlouho neodtrhnete.

Toribash

Pro skutečné profesionály v Toribash je naprosto esenciální, aby se při zapnutí hry registrovali, čímž se jim zpřístupní světové i jiné turnaje, statistiky, videa a žebříčky. Pro naprosté začátečníky hra umožňuje zkusit si jeden jednoduchý zápas nanečisto. Jde vlastně o takový tutoriál. Věřte, že jej budete potřebovat. Některé souboje v turnajích proti jiným hráčům mají specifické požadavky a při neznalosti základních pravidel hry byste nemuseli dopadnout dobře.

Toribash

O co vlastně jde? Je to jednoduché, ačkoliv se to na první pohled nezdá. Hra je ve skutečnosti tahová strategie. Každý hráč má nějaký čas k tomu, aby odkoukal, co chce dělat protivník a sám se připravil tak, aby ránu vyblokoval, nebo specificky udeřil. Funguje to asi takto: váš panák bojovník je vytvořen z několika desítek prvků, jako jsou ramena, klouby, paže, krk, nohy, hrudník a tak dále. Vaším úkolem je nastavit na některých prvcích takové chování, aby došlo k požadované akci.

Toribash

Například pokud chcete udeřit nepřítele pravačkou do brady, musíte udat směr úderu a pomocí nastavení jednoho ze tří druhů chování jednotlivých prvků vytvořit dostatečnou sílu k úderu. Prvky se dají přirovnat k fungování svalů. Kliknutím můžete vybrat, jestli má sval být relaxovaný, vyvinout sílu, nebo se naopak stáhnout. Po nastavení všeho důležitého se čas odpauzuje a vy i protivník provedete pohyb. Po vteřině se čas zase zastaví a jede se nanovo.

Toribash

Musíte zkrátka uvažovat, co asi udělá nepřítel. Nemusím asi dodávat, že několik prvních zápasů bude vypadat opravdu groteskně, a když se podíváte na některé ze stovek videí na YouTube ze hry, nebudete věřit, že takové pózy je možné vůbec ve hře vytvořit.

Toribash

Toribash je fenomén. Je to skvělá hra, která je ve skutečnosti strašně jednoduchá, ale v praxi umožňuje nevídané věci. Díky skvělé fyzice částí těl je každý zápas opravdová podívaná. Má i své mouchy, to ano. Například obtížné ovládání ve chvíli, kdy jsou do sebe oba zápasníci zaklenutí a nelze rozeznat, kde končí vaše koleno a jeho rozkrok, ale i přesto je to hra, kterou rozhodně musíte zkusit.

Na oficiální stránce najdete i verzi pro Mac.

90 %

80 %