Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Total War 2003 - vynikající historická strategie

  12:00aktualizováno  10. září 2004 5:35
Český tým Datriware zatím vytvořil jen několik erotických her v čele s Playboy variací Sandy. Nyní ale chystá navýsost zajímavou strategickou hru Total War 2003, jejíž betaverze se nám nedávno dostala do rukou…

Total War 2003

TOTAL WAR 2003
Autor: DATRIware
Vyjde: ?/2003
homepage
Datriware – tak se jmenuje český tým, který doposud vytvořil jen něco málo erotických her v čele s Playboy variací Sandy (zabíjení Pokémonů v Kill ’em all se nepočítá). Již delší dobu ale běží práce na projektu, který je minimálně stejně zajímavý jako 3D či 2004 verze Sandy – a navíc bude vydán kompletně jako freeware. Konverze strategické hry z Atari – to, pravda, nevzbuzuje velké naděje, nicméně po otestování singleplayerové betaverze můžeme směle říci, že mezi freewarovkami půjde rozhodně o jednu z komplexnějších a zábavnějších her.

Total War 2003 se odehrává na mapě Evropy. Ta je rozdělena do provincií kopírujících hranice jednotlivých států. Ty jsou charakterizovány několika vlastnostmi, po najetí myší se tak zobrazí informace o hlavním městě, počtu obyvatel či HDP. Hrubý domácí produkt je vůbec nejdůležitější, protože podle něj se počítá příjem vlastníka území – jediná skutečně podstatná hodnota měnící cenu jednotlivých území.

Jedné hry se může účastnit až deset hráčů, v plné verzi to bude moci být až deset lidí po síti, v single betaverzi je možné hrát pouze na jednom počítači. Každý hráč (ať už se jedná o umělou inteligenci či člověka) začíná s jedním náhodně zvoleným územím a jedním vojákem. To je bohužel trochu hloupé hned ze dvou důvodů: z nestejné hodnoty států vyplývá, že někdo je už od začátku znevýhodněn a navíc působí trochu hloupě, když hráč s německou vlajkou začíná se základní provincií Portugalsko…

Total War 2003Cílem není nic jiného, než obsazení všech provincií, popřípadě zničení všech protivníků. K dosažení tohoto cíle je nutné využít armády. V každém tahu je možné provést několik akcí, které se vztahují přímo k armádě a boji, popřípadě k velmi zjednodušené diplomacii. Je možné jednoduše přesunout celou armádu na jednu z provincií sousedících s územím, kde se právě nachází. Další tlačítka na panelu na pravé straně obrazovky slouží k zanechání určité části vojska jako stráže na místě a veledůležitému nákupu nových vojáků pouhou výměnou za peníze v kurzu jedna ku jedné.

To jsou možnosti čistě vojenského rázu, další tlačítka nabízejí možnosti ekonomické a diplomatické – hráč se může pokusit nabídnout určitou částku výměnou za území soupeře, popřípadě naopak prodat své vlastní území. Je to ale drahé a vojenská intervence je přece jen jistější :o). Pod tlačítkem se zkříženými vlajkami se skrývá nabídka míru. Souhlasí-li obě strany, mohou se pak jejich vojska volně pohybovat navzájem po územích druhé.

Poslední čtyři obdélníčky herního interface skrývají už jen čistě technické funkce. Obálka umožní v multiplayeru po síti chatovat s ostatními hráči, hodiny slouží k ukončení tahu (ten je ale navíc ještě omezen 60 vteřinami), tlačítko šálku hru zapauzuje. Ve více hráčích může kdokoliv hru zastavit, ale kdokoliv jiný ji zase spustit…

To, co bylo výše popsáno, jsou v podstatě veškeré možnosti Total War 2003. Total War 2003 Ne v podstatě, víc ve hře opravdu nenajdete, až se někteří skalní stratégové možná rozhorčí. Není to trochu málo? Tak by mohla znít otázka – a odpověď, kterou předkládáme po několikadenním testování betaverze zní: není. Nejdůležitější – a u freewarových titulů to platí dvojnásob – zůstane vždy hratelnost: a i když může princip totální války 2003 vypadat jednoduše (prakticky jde jen o nakupování a přesouvání vojáků z území do území, i boj sám je automatický), bez taktického uvažování se hráči neobejdou.

Grafické zpracování sestává prakticky jen z jedné průměrné mapky, po které se různě přesouvají vlaječky evropských států. Ty je možné, stejně jako vlastnosti jednotlivých států, změnit editací datových souborů, vcelku ale není důvod, proč by po tom měl někdo toužit (leda patriotismus). Námi testovaná betaverze bohužel neobsahovala žádnou hudbu ani zvukové efekty, dá se ale čekat, že v plné verzi už se nějaké to audio objeví.

Závěrečný odstavec většinou patří shrnutí v článku řečených informací. Ani tento nebude výjimkou. První dojmy ze singleplayeru Total War 2003 jsou takovéto: je to strategie jednoduchá na pochopení s nepříliš velkým množstvím možností, ale dobře vybalancovaná a zábavná. Nejedná se o přelomovou hru svého žánru, ale milovníci nepříliš často vycházejících freeware strategií budou mít zase na čas o zábavu postaráno.

Na závěr pro vás máme jako obvykle galerii obrázků vytípaných v průběhu hry:

Total War 2003 Total War 2003 Total War 2003 Total War 2003 Total War 2003 Total War 2003

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Awakener
Návod: Awakener - zcela neznámý opilec

Sympatická adventura s poměrně logickými řešenímu hádanek je vhodná i pro začínající hráče adventur. Pokud byste se i přesto na některém místě zasekli, pomůže...  celý článek

Botanicula
Novinky ze světa nezávislých her - série Playboy se vrací

Nová hra od týmu Amanita Design, pokračování legendární série Playboy nebo soundtracky z nezávislých her za akční cenu.  celý článek

Family Farm perex
Family Farm - dojmy z demoverze

Skvělý simulátor farmaření od českého týmu Hammerware má pohlednou grafiku a nabízí promyšlenou příběhovou kampaň. Ostatně vyzkoušet si ho můžete sami.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.