Tribes-X je na tom podobně. Původem pochází z Ruska, kde se autoři vzhlédli v multiplayerových klasikách starších ročníků – Quake či Unreal Tournament, a jejich prvky lehce přetransformovali a prezentují netradičně formou 2D hry. Takových totiž zrovna moc není, zvlášť nepočítáme-li jen primitivní 2D hopsačky odehrávající se maximálně na ploše o velikosti jediné obrazovky. K těm tato hříčka rozhodně nepatří, byť by se mohla na první pohled podobat. Odlišností je ale poměrně dostatek...
Za prvé je to skladba levelů. Ty jsou totiž daleko rozlehlejší, nabízí zajímavé prvky a několik barevných řešení. Ostatně všechny mapy máte seřazené podle stromové struktury, kde každá složka znamená na výběr minimálně z pěti možností – a to ve výsledku dá již více než slušné číslo misí. Mezi těmi můžete libovolně vybírat, k oblíbeným mapám se vracet a hrát je třeba opakovaně. Žádné rapidní změny v jejich architektuře ovšem nečekejte. Vždy se jedná o změť různě poskládaných plošinek, mezi nimiž větší strategické výhody snad ani nebudou. Na druhou stranu co byste také v takto omezeném prostředí chtěli vykouzlit, že? :-)
Hra Tribes-X je hratelná jak na jednom PC ve více lidech, tak i po LAN, což je vlastně nejlepší možnost, jak projekt vyzkoušet v celé své kráse. Zmínit je třeba velké množství módů, které vedle klasik stylu team deathmatch, capture the flag a dalších nabídnou také několik novinek k vyzkoušení. Tribes-X také vyniká možností libovolně zasahovat do hry, upravovat si konfigy podle potřeby a třeba i díky zabudovanému editoru nechat vzniknout nějaké té nové mapě. Omezení vám nejsou kladena téměř žádná a to je v tomto případě jedině dobře. Kladně hodnotím i zbraně, jejichž velké množství můžete nalézt přímo na území mapy, po níž se pohybujeme.
Grafická stránka již ale tak výborná není. Prostředí sice celkově nejhůře nepůsobí, zkoumat mapy pěkně z blízka se také nevyplácí – ono hodnotit je jako celek není ani dost dobře možné. Ve hře jsou jich desítky a rozdíly mnohdy opravdu značné.