Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Třináctý pramen - další becherovková hra

  12:00aktualizováno  29. března 2003 11:59
Další počin zrozený ze soutěže o 100.000,- Kč, kde ten nejlepší tým mohl za vytvoření hry s námětem Becherovky získat právě výše uvedenou částku. Jak si vedl další účastník soutěže, který si jako žánr vybral akční arkádu a nazval ji Třináctý pramen, to se můžete podívat uvnitř tohohle článku.

Třináctý pramen

Platforma: Freeware
Výrobce: Other Reality

Stáhnout

Třináctý pramen

Před nějakou dobou bylo možné na našich (i cizích) stránkách zaregistrovat reklamní banner, na němž se vybízeli autoři počítačových her k tomu, aby vytvořili hru, kde by jednu z hlavních rolí hrála Becherovka. Za tento počin jim byla nabízena výhra ve výši 100.000,- Kč, ovšem ne všem, ale jen těm, kteří vytvoří hru nejlepší, tedy vítěznou. Vítěze už známe, je jím dříve uveřejněný Zázračný lék - a jeho soupeře si postupně představíme v následujících dnech a týdnech.

První na řadu přichází Třináctý pramen. Dílo týmu Other Reality má sice se Zázračným lékem společné becherovkové téma, ale žánrově je zcela odlišné. Namísto epické adventure se Třináctý pramen vydává lovit do vod arkádových hopsaček kombinovaných s několika logickými prvky.

Třináctý pramen

Námět je tedy dán, o žánru bylo rozhodnuto, zbývalo vymyslet příběh. S tím si autoři hlavu dlouho nalámali a sáhli po známé story o kohoutkovi a slepičce. Tito dva opeřenci opačného pohlaví se spolu vydali sehnat něco k jídlu. Zatímco slepička se vždycky o každý nalezený kousek potravy s kohoutkem rozdělila, kohoutek byl starý krkoun a všechno, co našel, chtěl sezobnout sám. Jahoda, o kterou se nechtěl dělit, však na něj byla příliš veliká a zaskočila mu v krku. Kohoutek se převalil na záda, vytrčil pařátky do vzduchu a začal se dusit. Dobrosrdečná slepička se hned začala starat, jak by milému pomohla - obyčejná voda by na tak velkou jahodu evidentně nestačila, a tak se slepička musela vydat shánět třináctý pramen. Poblíž dusícího se kohoutka vlezla do opuštěné továrny nadepsaní cedulí "Jan Becher" a právě tam začíná její putování za sudem Becherovky.

Třináctý pramen

Jak už jste asi pochopili, musíte ve spleti tovární budovy se slepičkou najít to, co kohoutkovi zachrání život. Překazit se vám to budou snažit nejrůznější pavouci, myši a netopýři, kteří se po komplexu bezprizorně potulují a nemají celkem nic jiného na práci. Vaše slepice není naštěstí tak úplně bezbranná. Dokáže se nejen pohybovat doleva a doprava, dopředu a dozadu, ale i poskakovat, sbírat předměty a střílet vejcema. Vajec je sice omezené množství, ale když se vám podaří někde sebrat červa, získáte z něj bílkoviny na tvorbu dalších tří vajec.

Pominu-li fakt, že slepička má na hlavě hřeben hodný kdejakého kohoutka, vadil mi asi nejvíc pomalý pohyb hlavní aktérky - než se s ní doštracháte na druhý konec obrazovky, budete mít pocit, že hru hrajete déle, než ji skutečně hrajete. Na druhou stranu vám to možná vykompenzuje fakt, že vám k tomu bude hrát několik melodií v různých hudebních stylech (a pokud by se vám nelíbily, můžete je klidně o něco ztlumit nebo vypnout úplně). Délka hry se jako obvykle nevymyká průměru freewarových her, takže doufám nikdo nečeká, že u Třináctého pramene stráví celý letošní rok :-).

Autor:




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.