Trop - skákačka ve světě Tetrisu
Trop
Hrdina dnešní hry má poněkud tradiční úkol: Zachránit princeznu ze spárů zlého padoucha. V případě klasické hopsačky by na tom asi nebylo nic divného, ale Trop je zasazen do prostředí, od něhož bychom v první řadě očekávali rychlý úsudek a motivaci v podobě překonávání nejvyššího skóre. Ti bystřejší totiž z obrázků ihned poznali, že se nám tu jaksi zaplétá legendární logický rychlík Tetris. Jak tento netradiční mix dopadl?
Inu, nečekaně dobře. Autoři totiž z obou konceptů použili jen stěžejní prvky a nešli za hranice nemožného, tedy spíše nechtěného. Z Tetrisu tu tak najdeme jen padající kostky charakteristických tvarů, kterými je možno otáčet. Už ale nefunguje vyrovnávání do řad, právě naopak. Kostky je ideální vršit na sebe jednu přes druhou, protože jen tak se vytvoří platformy pro hrdinu, který se po nich skákáním dostává stále výš, aby nakonec narazil na dveře, jež ho posunou blíže k princezně. Volně v prostoru přitom občas narazí na nový život nebo bonusovou hvězdičku, což jsou jakési záchytné body, jimiž byste měli na jinak prázdné obrazovce stavět.
Postupně přibývá i překážek, některé pasáže jsou zataraseny a je potřeba k jejich odstranění použít bomby, jindy je přístup do další části chráněn laserovými paprsky, které lze opět přerušit zahrazením z kostek. Trop si tak sice půjčuje určité prvky z Tetrisu, ale jinak si žije svým vlastním životem. Nepochybně je kladem i to, že hra si zachovává klasický arkádový kabátek, takže má kostičkovanou grafiku a celá vypadá tak nějak retro. Určitě šlo myšlenku zpracovat i jinak, třeba nahánění v podobě vyrovnaných stěn šlo udělat víc tetrisově a celé prostředí se mohlo stylově propadat, ale i tak je Trop zajímavou hopsačkovou jednohubkou, kterou byste měli otestovat.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 2 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...