Být dobrodruhem asi není takové terno, jak se říká. Alespoň ne v této hře. Spíš je to dost obtížný úděl. V UnderGun procházíte náhodně generované podzemí, nacházíte cenné poklady a při tom masakrujete desítky velice nebezpečných a často i otravných nepřátel. A během toho budete umírat. Jednou, desetkrát, stokrát. A často i ze zcela podivných příčin. A pokaždé musíte začínat nanovo.
UnderGun si bere za vzor slavnou nezávislou hru Spelunky. Tedy alespoň co se týče základního konceptu. Musíte procházet prostředí podzemního labyrintu a přitom hledáte poklady.
V tomto ohledu je hra překvapivě štědrá. Z každého druhého zabitého netopýra vypadne penízek nebo třeba laserová puška či absurdně silný flak kanon. Brzy si však uvědomíte, že šetřit munici či cokoliv jiného nemá smysl.
To proto, že v následujících dvou minutách nejspíše umřete. Není tak potřeba syslit a užijete si pražení jedné dávky za druhou i do slabších nepřátel. Vtip je v tom, že oni tady žádní slabší vlastně nejsou. Někteří oponenti jsou natolik nebezpeční, že si rozmyslíte, jestli se k nim vůbec přibližovat. Třeba nevyzpytatelné žáby, když se k nim vydáte blíž, skočí za vás a kousnou vás do zadku. Tím přijdete tak o polovinu životů.
Mnohdy vás zabije i něco, co ani nevidíte, třeba dokonale skryté a extrémně protivné bodáky. Autoři naštěstí přidali možnost je výstřelem zničit.
Ale vztekat se ze zbytečných smrtí budete tak jako tak. Je to dáno i trochu vlažným ovládáním. Postavička dokáže lézt po stěnách, ale díky tomu se občas hloupě zasekne a třeba i spadne rovnou do propasti, kde ji něco sežere, nebo se na něco nabodne.
UnderGun není ještě ve finální verzi, ale je vidět, kam směřuje. Díky drobným úpravám a rozšířením je tato verze mnohem lepší než neskonale chybová verze předchozí. Úrovně se generují logičtěji a dřívější neférové chování designu podzemí je pryč. Hra tak směřuje k mnohem světlejším zítřkům a už nyní je velice zábavná. I když dokáže i pěkně vytočit.
.