Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vampyre Softworks - rozhovor o 3D RPG

  12:00aktualizováno  10. září 2004 4:50
Vampyre Softworks nepatří k notoricky známým českých vývojářským týmům, v současné době ale pracují na obřím a skvěle vypadajícím projektu 3D RPG. Detaily už hledejte v rozhovoru s Markem Mauderem.

Mohl bys prosím nejdřív představit tým Vampyre SoftWorks? Kdo ho tvoří, kdy byl založen, jaká je jeho historie?
Náš tým tvoří v současné době opět zase jen dva lidé. Jsem to já s označením Marek Mauder. Funguju v týmu jako programátor, 2D grafik a designér. Potom je to Radek Šipka, který teď pracuje na našich nových stránkách. Spolu vymýšlíme příběh, RPG systém a další záležitosti. Vampyre SoftWorks vznikl koncem roku 2000. Stalo se to hlavně proto, abych mohl dávat do svých tehdejších projektů nějaké pěkné logo. No a když jsme začínali s naším současným projektem, tak jsme použili tenhle název, protože vymyslet něco nového byl problém. Historie týmu není zatím nikterak bohatá, vytvořil (neříkám že dokončil) jsem pod jeho jménem hry Morkin 3 a Drake Rider.

Monarchia A nyní ke tvé vlastní osobě, jaké jsou tvé záliby kromě programování, co studuješ/kde pracuješ, jakou hudbu posloucháš, knihy čteš, filmy máš rád ...
Kromě programování taky často programuju, případně se někdy věnuju programování. Samozřejmě pokud nevyšlo nějaké dobré RPG. Třeba v nedávné době jsem se zabýval Bloodmoonem a Gothicem 2. Vždy tak jednou za rok za dva také musím dohrát X-COM, Colonization a hlavně The Elder Scrolls: Daggerfall. Taky občas zajedu za Radkem do Veverské Bitýšky, která je známá svým kladným vztahem k alkoholu. Co se týče studia tak v květnu jsem úspěšně odmaturoval a teď za týden začínám 1. semestr na Fakultě Informatiky Masarykovy Univerzity v Brně. Z hudby poslouchám hlavně skupiny, které začínaly jako doom metalové, jako třeba Anathema, Tiamat, My Dying Bride či Gathering (asi z toho nic neznáte), ale poslechnu si i úplně jiné věci (kromě techna a podobných). Jinak taky často poslouchám hudbu z některých her (třeba Daggerfall). Na knihy mi moc času nezbývá, ale když už ano, tak si přečtu nějaké sci-fi či fantasy, případně nějaký fascikl o vesmíru. Na filmy se dívám různé, ale pokud je tam kapitán Picard tak se dívám víc. Taky se mi líbí takové ty starší pecky s Arnoldem jako Conan, Total Recall či Terminátor.

Jaké hry doposud Vampyre SoftWorks vytvořil a jak jsi spokojen s jejich kvalitou? Naučili jste se na nich něco?
Jak jsem již uvedl v otázce první, tak pod hlavičkou Vampyre SoftWorks jsem vytvořil jen hry Morkin 3 a Drake Rider. Ale beru tu otázku všeobecně na všechny hry co jsem zatím vytvořil (o všech starších hrách je ilustrované obšírnější povídání na našich stránkách). Z dnešního pohledu samozřejmě s jejich kvalitou spokojen nejsem, ale když uvážím, co jsem v té době vůbec uměl, tak mi samozřejmě kvalitní přišly. A jestli jsem se na nich něco naučil? Prakticky všechno. První běžela v reálném režimu DOSu a v textovém módu, zatímco poslední byla pod Direct3D. Dnes se dá spousta informací o programování a ukázky stáhnout z internetu, ale když jsem začínal, tak to bylo jinak.

Vaše internetová prezentace je poměrně kvalitní. Kdo ji má na svědomí a kdo se o ni stará?
Na svědomí ji mám povětšinou já. Napsal jsem tam většinu písmenek a udělal grafiku. Zbytek má na svědomí Radek. Teď se o ty stránky zrovna nestará nikdo, protože už tam budou brzy nové, a to hezčí a mocnější, napsané v PHP. U těch nových jsem zase udělal grafiku, poskládal design a napsal základní kód. Další věci teď dodělává Radek. Prý už příští týden by to mohlo být hotové, ale ještě bude třeba do nových přepsat texty z těch starých, takže bych řekl, že tak za měsíc by mohly být kompletní.

MonarchiaV současné době už delší dobu pracujete na ambiciózním 3D RPG. Kdy jste přišli na tenhle nápad a proč jste se pustili do tak složitého žánru?
Na tenhle nápad jsme přišli někdy v březnu roku 2002. Ambiciózní, to ano, složitý, to ješte víc. Pustili jsme se do něj, protože chceme vytvořit něco, co by nás potom bavilo i hrát. Což zrovna v našem případě je složitý žánr (že nás radši nebaví plošinovky). Taky to má jednu výhodu. Většinu starších projektů jsem nedokončil, protože mě po čase přestaly bavit a chtěl jsme vytvořit něco ještě většího (myšleno jinak než v MB). No, a v tomhle případě už mě nic většího nenapadá, takže to snad někdy dokončíme.

Řekneš nám něco k RPG systému tvé hry? Jak funguje vývoj postavy? Dostane hráč do rukou osamoceného hrdinu, nebo celou partu? Připojí se k němu v průběhu hry někdo?
Hráč bude mít pod plnou kontrolou pouze jednoho reka. Původně jsme chtěli celou partu, ale uvědomili jsme si, co sami v takových hrách děláme: máme stejně jednoho oblíbence, kterému strkáme nejlepší nalezené předměty a podobně. Proto jsme se nakonec rozhodli jen pro jednoho hlavního hrdinu, se kterým se hráč více sžije. To samozřejmě neznamená, že by byl tento hrdina po celou hru sám. Tu a tam se k němu jeden či více dalších dobrodruhů může připojit. Bude jim možné předávat lepší vybavení nebo jim v boji dávat jednoduché příkazy (ne všichni tě ovšem poslechnou). Každá postava ve hře bude mít několik základních atributů, jako Síla, Inteligence a podobně (přesný počet ještě není upřesněn), a velké množství dovedností, které budou nejvíce ovlivňovat hru. Nebudou zde klasická povolání, ta budou určena podle několika nejvyšších dovedností, takže v průbehu hry se mohou měnit. Hráč bude dostávat zkušenosti (samozřejmě ne jen za boj nebo za splnění questů) a když přestoupí na další úroveň dostane několik učebních bodů. Za ty si může vylepšovat dovednosti (případně se učit nové) nebo základní atributy. Také může podstoupit tzv. trénink, což je vlastně obdoba klasických povolání. Například si zaplatí (peníze a učební body) trénink Těžkooděnec a vylepší se mu třeba dovednosti týkající se zbraní, brnění a boje.

V jakém světě se Projekt odehrává? Jaká je jeho historie, co za tvory jej obývá?
V tom ještě nemáme úplně jasno. Možná to bude svět, ve kterém se odehrávaly některé moje starší projekty (Numalia 1-X), který mám docela promyšlený. Možná taky vytvoříme úplně nový. Každopádně to nebude tak úplně standardní fantasy svět, na jaké jsme zvyklí...

Už poněkolikáté v těchto chvílích přepisuješ engine. Co bude umět jeho poslední verze a jak bude hra vypadat po grafické stránce?
Poněkolikáté a tentokrát už opravdu naposledy. Zatím jde zkompilovat i pod Linuxem, ale nevím, jestli to vydrží až do konce. Pro grafiku bude využívat rozhraní Direct3D 9 a OpenGL. Po grafické stránce techické bude hra umět vše potřebné, aby mohla vypadat dobře. Pojmy jako pixel a vertex shadery, realtime stíny, lightmapy, dynamický LOD u objektů a terénu, a další jsou samozřejmostí. Jak ale bude nakonec doopravdy vypadat, to ovlivní hlavně vytvořená grafika: textury, 3D objekty a podobně. Na tyhle věci zrovna nikoho schopného nemáme.

MonarchiaChystá se nějaká hudba a zvukové efekty?
Hudba a zvuky samozřejmě budou. Hlavně hudba doufám, že bude kvalitní. Ale stejně jako u 3D objektů na tyhle věci zrovna nikoho schopného nemáme. Nějakou hudbu co nám nahrál jeden známý sice máme, ale je to strašně málo.

V jaké fázi se projekt momentálně nachází a kdy by mohla být dokončena nějaká hratelná ukázka?
Momentálně se nachází ve fázi rané. To znamená, že programování není ani zdaleka hotovo a nějaká data, kterými by se mohl engine živit, taky moc nejsou. První hratelná ukázka by mohla být snad začátkem příštího roku, ale není to jisté. Podle toho kolik času zabere ta škola a podle toho, jestli nevyjdou nějaká kvalitní RPG.

Je to daleko, ale už jste uvažovali o formě distribuce po dokončení? Bude hra freeware, nebo se ji pokusíte udat jako shareware aspoň v zahraničí?
Moc dalece jsme o tom ještě neuvažovali. Ale jelikož celá hra bude mít třeba 400-500MB tak to nemůže být klasický freeware, který si jen tak stáhnete z internetu (třeba po modemu). Taky nevím, kam by nás nechali něco tak velkého umístit. Na netu může být ke stažení nějaká osekaná verze a plná by se nějak udávala na CD (cena pouze za médium a zprostředkování, program zdarma). O zahraničí ještě nevíme, i když hru budeme mít samozřejmě dvojjazyčnou (CZ + EN).

Máte už nějaké dlouhodobější plány, kupříkladu získat místo v Illusion Softworks, či z vlastního studia udělat takový český iD Software a naprogramovat Doom 4?
Teď mám v plánu nějak dostudovat, nejlepší by bylo, kdyby úspěšně. Potom bych si rád pořídil sněžného levharta, případně kočku bengálskou. Do Illusion Softworks bych moc nechtěl, jelikož nedělají žádná RPG, ale zase kdyby za to byly peníze... Obávám se, že než my doděláme náš projekt, tak iD stihne i toho Dooma 4. Ale s Doomem 5, jó to už aby se začali strachovat :-}

Na závěr tradičně: co byste vzkázali čtenářům Plných her o sobě či o svém projektu?
Kdo si počká, ten se dočká!

Autor:


Témata: Linux


Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.