Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vault-Tec a jejich Fallout Tycoon 2

  12:00aktualizováno  10. září 3:16
Po delší době bylo uvolněno větší množství informací o Fallout Tycoonu 2, hře připravované týmem Vault-Tec. Podle slov autorů se hra výrazně odchýlí od principů, které jsou hráčům známé z prvního dílu a přinese řadu novinek.

Vault-Tec Ahoj Handy. Představ se prosím tě stručně našim čtenářům.
Jsem teď už téměř devatenáctiletý student gymnázia v Náchodě, který má největší zálibu v programování. S tím jsem začal ve svých šestnácti. Nejdříve jsem programoval jednoduché hříčky typu pong nebo různá puzzle, která jsem ale nikdy nezveřejnil, postupně jsem se na nich naučil solidně ovládat jazyk a pustil se do většího projektu. Tím byl už mnohokráte zmiňovaný Fallout Tycoon, který mi zabral mnohem více času, než jsem zkraje vývoje předpokládal, ale vzhledem ke značnému úspěchu, kterého hra dosáhla, jsem tohoto času nikdy nelitoval. Po ukončení vývoje jsme společně s lidmi, kteří se podíleli na vývoji, založili tým, který si vzal do názvu společnost ze hry Fallout jako vzpomínku na náš první projekt. Tak vznikl Vault-Tec.

Co vše tvými slovy bude ve Fallout Tycoonu 2?
Fallout Tycoon bude zajímavý především novými nápady, které se ve hře objeví. Dostanete se do role vůdce skupiny, která opustila atomový kryt a ve světě zničeném jadernou katastrofou (tolik známém z originálního Falloutu) zakládá město. Ale místo všemocného starosty, který hýbe s čím se mu zachce, budete ovládat přímo svou postavu. Pokud budete například chtít po člověku, který je právě bez práce, aby šel pracovat do továrny, musíte k němu zajít (nebo si ho zavolat) a zde mu pomocí dialogu tuto práci přidělit. On ji ale samozřejmě nemusí přijmout a teď je jen na vás, jestli ho budete dál přesvědčovat, necháte ho být, nabídnete mu vyšší plat, nebo ho necháte třeba zbičovat. Z vašich akcí se potom samozřejmě bude odvíjet spokojenost obyvatel ve městě a spousta dalších věcí. Potom bude ve hře výrazně rozšířena interakce s okolním světem, která byla v prvním díle jen okrajová. A nesmím zapomenout na výrazné zlepšení grafické stránky projektu, protože se náš tým rozrostl o několik vynikajících grafiků a na hře to bude poznat. V tomto směru nezaostane ani hudba. Dnes jsem měl příležitost si poslechnout první dvě skladby a nejvíce bych je přirovnal k hudebnímu doprovodu hry Unreal.

Splnil první díl vaše očekávání?
Ano i ne. Svým úspěchem je i předčil. Například na účast v GamePage budu vzpomínat ještě dlouho a potěšila mě i řada recenzí, které i přes několik zjevných nedostatků ocenily odvedenou práci a široký záběr hry. Také si vážím všech poděkování z řad fanoušků a to je také hlavní důvod, proč mám odvahu pustit se do ještě rozsáhlejšího projektu. Myslím, že v tomto ohledu si nemůžu stěžovat. S čím jsem byl nespokojený bylo několik věcí ve hře samotné, které se nám bohužel nepodařilo dotáhnout do konce a také s tím, že jsme ke konci vývoje vypustili několik velmi dobrých nápadů. Takže hra samotná mé očekávání v podstatě nesplnila.

Vault-Tec Co nového bude oproti prvnímu dílu ve druhém pokračování?
Spousta věcí, nechceme vydat pouze vylepšený první díl. Hra se bude lišit už ve svých základech. Samozřejmě také dotáhneme nebo vylepšíme nápady z jedničky, ale hry bude spojovat v podstatě jen název a to, že v obou jde o stavbu města v post-nukleárním světě.

Kdy hodláte vypustit nějakou betaverzi?
Pokud půjde všechno dobře, první beta (tedy spíš alfa) by se mohla objevit už kolem letošních vánoc, kdy by měl být hotový základ hry. Hra v tu dobu ještě zdaleka nebude hotová, ale potřebujeme zjistit názory hráčů na principy, které bude hra obsahovat. Bude tu totiž spousta věcí, které jsem zatím v žádném titulu neviděl, nebo jsou zde zpracovány výrazně odlišně a pokud by měly negativní dopad na hratelnost, musíme mít čas na to je přepracovat. Hra samotná by měla být kompletní zhruba rok poté, ale to se zatím velmi těžko odhaduje.

Až dokončíte Fallout Tycoon 2, co potom? Máte už nějaké další návrhy na hry?
Na FTP máme složku, do které lidé z týmu vkládají koncepty na případné nové tituly, takže kdykoli někoho něco napadne, může sem přispět. Až se budeme rozhodovat, co dělat dál, vybereme právě odtud. Také bych se velmi rád vrátil k vývoji pozastavené arkády, ale to je spíš takový 'vedlejší produkt', i když velmi roztomilý. :-)

V jakém jazyce programujete a který používáte nástroj?
Zatím ještě stále používám Visual Basic, ale plánujeme přechod pod C++. Nástrojů při vývoji je spousta, grafici myslím nejčastěji používají Photoshop.

Někteří naši čtenáři by se jistě chtěli naučit dobře programovat. Které stránky bys jim doporučil? Do pro to musí obětovat?
Záleží na tom, jaký jazyk si zvolí, Visual Basic je dobrý pro začátek, ale potom už svými možnostmi pokulhává. Naopak C++ (a o assembleru nemluvě) je dost složité a není tak uživatelsky příjemné. Ze stránek jsou dobré www.vbasic.cz, všeobecně se vyplatí hledat ty se živou diskusí, zde vám totiž poradí a pomohou s vaším konkrétním problémem. Vždy záleží na tom, jak dobře se chce člověk naučit programovat, pro základy stačí poměrně málo, dál je potřeba hlavně hodně času a ještě víc trpělivosti.

Chtěli byste se jednou živit programováním her?
Tak to je takový můj sen. Je to totiž velmi zajímavá práce a svým způsobem i velmi tvůrčí. Přirovnal bych to třeba k filmu. Je velké množství lidí, kteří je sledují v kinech nebo televizích, ale kromě nich jsou i kameramani, režiséři a spousta dalších, která dává této zábavě vzniknout. Vždycky mě lákalo víc nějakou hru vytvořit, než ji hrát. Je ale otázkou, jak se herní průmysl bude vyvíjet do budoucna a jaké štěstí budu při hledání pracovní příležitosti mít.

Vault-Tec Jaký máš názor na servery Gamecode, České hry nebo Joynet?
Je rozhodně dobré, že pro freeware vývojáře existuje takovéto zázemí, my sami jsme se zapojili do Joynetu a po jeho pomalejším rozjezdu začíná být vidět dobrá práce, kterou autoři odvádějí. Nejpozitivněji hodnotím propagaci her zúčastněných týmů, ale například u Joynetu se mi velmi zamlouvá i zveřejňování článků o programování, které se může začínajícím programátorům hodit. Na druhou stranu nejsem moc velkým zastáncem hurá akcí typu: „Naprogramujte hru do 14ti dnů“ , ale sem tam se díky tomu objeví věc, která dokáže zpestřit nudné odpoledne, takže úplně zavrhnout to také nemohu.

Které hry tě v poslední době nejvíce zaujaly? Čeho sis třeba nejvíce vážil na onom Falloutu?
Fallout měl úžasnou atmosféru a velmi silný příběh. Je to jedna z her, kterou si člověk rád zahraje i přesto, že technické zpracování už hodně zastaralo. Z novějších her jsem si s chutí zahrál Age of Mythology a asi ještě dlouho nezapomenu na horké chvilky, které mi připravila NFS Underground, není nic horšího, než po šesti kolech na první pozici trefit těsně před cílem sloup. :-) A z freeware teď nejlépe hodnotím hříčky od YetiSports, roztomilé zpracování a chytlavá hratelnost, co víc by mohl člověk chtít.

Máš nějaký vzor z herní branže?
Obdivuju každého vývojáře, který dokáže přijít s nějakou novou myšlenkou a zpracovat ji tak, aby byla hratelná. Velmi dobrým příkladem je Peter Molyneux. Stejně tak si cením toho, pokud hra nepotřebuje hardware, který pomalu ani není na trhu, dnešní hon za grafickou dokonalostí bez ohledu na výkon mě udivuje.

A co třeba takový John Carmack ? Určitě sleduješ dilema Doom 3 vs. Half Life 2. Jak to vidíš ty?
John Carmack je jedním z těch, před kterými smekám. Navíc patří k těm, kteří přišli s novinkou (3D akcí). Souboj těchto dvou her sleduji, ale poměrně nezaujatě. Z technologického hlediska jsou obě hry na špičkové úrovni, ale každá nabírá plusy v jiné oblasti. U Half-Life 2 jsem navíc velmi zvědavý na fyzikální model, na něco tak komplexního se vyplatí čekat.

Co vzkážeš na závěr našim čtenářům?
Když budete hrát freeware hru a bude se vám líbit, napište to jejím tvůrcům, dává jim to chuť v tvorbě pokračovat a je to jejich jedinou odměnou za odvedenou práci. Pokud se vám hra líbit nebude, napište jim také, vždy je důležité, aby vás někdo upozornil na chyby, které děláte. Ale nespílejte jim, i když se jim hra nepovedla, můžete si být jisti, že se snažili. A navíc, připravili vás o mnohem méně času při jejím hraní, než kolik věnovali oni jejímu vzniku.

Díky ti za rozhovor.

Autor:




Hlavní zprávy

Chybí vám kamarádka?
Chybí vám kamarádka?

Nové kamarádky v okolí najdete na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.