Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vault Tec - autoři strategie Fallout Tycoon

  12:00aktualizováno  10. září 2004 4:27
Autor strategie Fallout Tycoon, Jan Bílek z týmu Vault Tec, odpovídá na zvídavé dotazy ohledně této skvělé české freewarovky inspirované klasickým RPG a dalších připravovaných projektů...

Fallout Tycoon Čtenáři Plných her tě zatím znali jen pod přezdívkou Mr. Handy. Poodhal prosím trochu, kdo se pod tímto nickem skrývá a představ se široké veřejnosti…
Můj avatar se jmenuje Jan Bílek. Tento osmnáctiletý tvor v současné době studuje na Jiráskově gymnáziu v Náchodě a přestože by to od člověka věnujícího se programování málokdo čekal, má i dost jiných zájmů. Například hraje florbal za místní (ne)úspěšný tým.

Kdy jsi přišel na nápad vytvořit hru podle série Fallout a proč jsi se rozhodl zrovna pro strategii, což je žánr poměrně náročný na naprogramování?
Nápad udělat hru z tohoto prostředí jsem dostal sice už v průběhu roku 2000, ale z toho brzy sešlo a na strategii jsem začal pracovat přesně 1.1.2002. O tom, že bude ze stejného světa se rozhodlo až později a pochopitelně to dnes hodnotím jako velice šťastný nápad. Proč strategie? Mně to na začátku připadalo poměrně jednoduché.a doteď si myslím, že vyrobit kvalitní RPG, sportovku, nebo simulátor je výrazně těžší. Samozřejmě jsme mohli udělat adventuru, ale těch je požehnaně a já nechci tvořit tuctové hry.

Plány na to, co všechno hra bude obsahovat, byly docela odvážné. Byla ve vývoji někdy období, kdy se zdálo, že hra nebude dokončena, měl jsi někdy chuť se vším seknout?
Byla, rozhodně byla. Jednak samozřejmě ve chvílích, kdy jsem měl programování dost a potom po nehodě harddisku, kdy jsme FOToon zachránili v podstatě zázrakem (a rozhodili přitom další 2 počítače :) ) Hra také měla nabídnout o něco více možností a některé zůstaly jen lehce naznačené (například obchodování). To ale nebylo jen nechutí pokračovat, nejdůležitější bylo zpoždění, které by hra dál nabírala.

Kde jsi sháněl grafiku? Kolik procent je vykradeno z původních Falloutů a kolik je vlastní tvorba, upřímně? :o)
Kde? Z Falloutu. Ale kolik procent je vykradeno se určit nedá, něco je kresleno celé, ostatní je většinou silně předělávané, budovy se nedají jen zmenšit a hodit do hry, to by vypadalo otřesně. Navíc to nepovažuju za kradení, FOToon byl vždycky především fanovský titul a tam je to myslím běžné. Krom toho my z jeho vývoje neměli ani korunu.

Fallout Tycoon Jaké byly na Fallout Tycoon ohlasy? Kolik lidí podle tebe mohlo hru přibližně hrát?
Ohlasy byly překvapivě dobré, hodně mě překvapil i zájem ze zahraničí. Maily, co přišly, byly většinou pozitivní. Teda pokud si zrovna někdo nestěžoval, ze mu hra nefunguje :). Kolik lidí hru hrálo netuším, ale vzhledem k velikosti asi drtivá většina těch, kteří si hru stáhli. To ale absolutně neodhadnu.

Kdy došlo k založení týmu Vault Tec a kdo kromě tebe ho tvoří? Proč jsi se rozhodl pro tento název?
Vault-Tec se zformoval už během vývoje FOToonu, ale protože jsem doufal, že mě napadne lepší název, oficiálně jsme ho založili až před měsícem. Proč? Odkazuje to na Fallout, hru, která dala týmu vzniknout, solidně to zní a nic nenaznačuje, to jsou asi hlavní důvody.

Jako jedni z prvních jste se zapojili do nedávno vzniklého systému Joynet. Proč a co od tohoto kroku očekáváš?
Přímo od Joynetu větší poblicitu, ale především chceme navázat bližší spolupráci přímo s JOYWOODem. Tzn. Vzájemnou výpomoc s programováním, grafikou a výměnu nápadů. zkušeností, znalostí.

Zatím jediným vaším oznámeným projektem je arkáda Žába. Od komplexního Fallout Tycoonu je to přece jenom trochu velký skok. Prozraď nám o hře něco víc – o co půjde, jak bude zpracovaná, kdy přibližně by mohla vyjít?
Velký krok zpět? Možná ano. Žába je můj miláček :), na ní dělám, když nemám chuť na cokoli jiného a na rozdíl od FOToonu si to programování nebo kreslení grafiky vychutnávám. Od ní obří úspěch nečekám. Ne, že by nebyla kvalitní nebo originální, ale tohoto žánru je nadbytek. Prostě taková roztomilá klasika s kupou nápadů. Víc prozradit můžu, do hlavní role jsme nakonec angažovali brouka, bude muset projít velkým množstvím úrovní a to v dost svižném tempu. Aby hra měla spád je jedním z hlavních cílů.

Žába Další projekty doposud oznámeny nebyly, můžeš aspoň naznačit, co všechno chystáte?
S jedním projektem čekáme na vydání HL2, protože část poběží jako jeho mod, bude se jednat o mix strategie a týmové akce, vše od sebe náležitě oddělené, ale přesto se nových prvků dočkáte. Druhý projekt zatím nechám bez podrobností.

Máš nějaké dlouhodobější plány do budoucna?
Studium na vysoké, během něj bych rád pokračoval ve freeware vývoji a co dál, to se uvidí. Samozřejmě bych rád pracoval v profesionální sféře.

Co myslíš, vyjde někdy konečně Fallout 3? Co od něj očekáváš?
Pevně věřím, že Interplay ho i přes finanční problémy dokončí. Dá se předpokládat návrat konceptu k jedničce, přechod do 3Da zachování toho, čím byl Fallout úspěšný. Jen se bojím, aby neuspěchali jeho vydání ve snaze rychle vydělat.

Chceš ještě něco dodat nebo vzkázat čtenářům PH?
Chtěl bych poděkovat všem, kteří mě během vývoje podpořili, všem, kterým se hra líbila a napsali mi a i všem, kteří mi poslali svoje návrhy na vylepšení nebo mě upozornili na chyby.

Autor:




Nejčtenější

The Silent House
V retro hororu The Silent House vás maniak pěkně prožene

Zahradník šílenec vás pronásleduje s nůžkami v ruce. Zní to jako výjev z vaší noční můry? V retro pixelové The Silent House se vám to stane také. Uvidíme,...  celý článek

Précipice
Opakující se místnosti v Précipice vám připomenou jistý slavný horor

Slyšíte podivný vzlykot ze svého sklepa. Sejdete po schodech, otevřete dveře a nestačíte se divit. Stojíte v té samé chodbě, kterou jste opustili. Nepřipomíná...  celý článek

Další z rubriky

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

Kulivočko
Kulivočko - dojmy z dema

Zahráli jsme si demo české adventury Kulivočko.  celý článek

2011
Nejlepší nezávislé hry roku 2010 - 1. část

První část nabízí výběr nejlepších adventur, akčních her a arkád, které jste si v minulém roce mohli z Plných her stáhnout.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.