VectorLocust je jedním z účastníků letošní vývojářské soutěže pořádané webovým magazínem o nezávislých hrách TIG Source. Téma soutěže znělo Cockpit Game Competition a bylo jen na vývojářích, jak moc klíčové slovo "kokpit" do svých her zakomponují. Z prvoplánových vesmírných simulátorů tak vznikla řada derivátů, mezi něž spadá i VectorLocust. Jde totiž především o akční 3D střílečku viděnou z prvního pohledu a kokpit představuje pouze jakousi ochrannou auru ve stylu Transformers. V něm se pohybujete v izometrickém světě a likvidujete nepřátelská mimozemská monstra.
Na první pohled zaujme grafické zracování, kdy si možná budete kontrolovat nastavení své grafické karty, protože se vám bude zobrazovat jenom nesmyslná změť barevných čar na černém pozadí. To je ale záměrem a celou vizuální stránku tvoří pouze objekty vytyčené sítí linek, které připomínají 3D modely před procesem renderování. Není to ale na škodu, protože efekty výbuchů, animace střel a další pohyblivé prvky hezky vynikají.
Přestože je VectorLocust v prvé řadě střílečkou, po chvíli bezcílného pobíhání po ploše vás přesila nepřátel rychle promění v hromadu pixelů. Svou zbraň, ochrannou energi a zdraví tak musíte neustále dobíjet z jakýchsi záchytných modrých modulů. Poblíž nich jste v relativním bezpečí. Dalšími strategickým prvkem je sběr vesmírných odpadků a jiného materiálu, jenž vám poslouží ke stavbě střeleckých věží. Zapomeňte tedy na dlouhé chodby a nalinkované procházení mapy. Úspěch spočívá v opečovávání sítě modulů a postupné kontrole nad stále větším územím.
VectorLocust se na první pohled jeví jako nedodělaný koncept, brzy ale zjistíte, že jde o akcí napěchovanou střílečku, která vám nedá ani na chvilku vydechnout. Mimozemští nepřátelé neustále doráží a jejich chaotický skákavý pohyb znesnadňuje zaměřování. Atmosféru umocňuje hudba a zvuky jako z nějakého špatného sci-fi filmu, jež ještě více rozvíjejí pocity stísněnosti a bezradnosti. VectorLocust je střílečka pro fajnšmekry a pokud dáváte přednost klasice, asi vás příliš nezaujme.