Pokud je hlavním hrdinou jenom hromádka pixlů, které projasňují tvář jenom malá žlutá očka, vzbudí to u většiny hráčů hned na počátku pochybnosti. Obzvlášť, když jde o arkádu, ve které můžete pouze chodit a skákat. Mně však Verge připadal lákavý hned od počátku. Pokud si totiž autor do hry vpustí jenom základní prvky, musí z nich zároveň vyždímat maximum. Nejlepším příkladem je jistě skvělá arkáda Seiklus. A Verge na mně působil stejným dojmem. A i když v konečném součtu nesbírá nejvyšší hodnocení, neznamená na to, že svůj úkol nesplnil.
Dějová linka vychází z klasické literatury - boje nebe a pekla. Náš hrdina se umí pohybovat mezi dvěma světy. Světem na zemi, kde dokáže soupeře zabíjet, a světem pod povrchem, kde jsou příšery tak nebezpečné, že je lze jen na chvíli odrazit. Aby však očistil svět na povrchu od zla, chtě nechtě musí i do podzemního temného království. V každém levelu musíte splnit jednoduchý úkol: proskákat a probít se do teleportu. Do cesty se vám postaví živí nepřátelé, které lze zabít skokem na hlavu jako v Máriovi. Tito soupeři vás však hlavně zdržují od dalšího postupu a nepředstavují smrtelné riziko. Klíčem k úspěchu je objevení správné cesty. Buď ji blokují nepřekonatelné stěny, nebo musíte aktivovat teleporty, jindy je třeba odemknout výtah. A řešení k těmto překážkám se nachází právě v podzemním světě. Průlezem se ocitnete na druhé straně. Celá herní plocha se převrátí a vy procházíte level hlavou dolů a také skákání je v opačném gardu. Narazíte zde především na podivné chobotničky jako z filmu Matrix, které se na vás "přicucnou" svými přísavkami. Pokud se jich poskakováním a třesením nezbavíte, začnou po čase vybuchovat a zabijí vás. Proto je dobré se v podzemním světě vhodné se zdržovat jen po nezbytně nutnou dobu: najít jiný průlez do horní pasáže nebo aktivovat klíčové tlačítko.
Verge má jednoduchou grafiku, ale to byl Kylea Pulvera záměr, o čemž svědčí i jeho pěkné webdesignerské portfolio. Vizuální stránku zvedají drobné animace, přesto je důležitější samotná hratelnost. Hra je navržena tak, abyste se bavili i při chození. Tlačíte před sebou kostky, které slouží jako štít a pro nezaujatého pozorovatele to celé připomíná animovaný film. Úspěch můžete s dalšími hráči porovnávat na základě časového limitu. Ten občas vyskočí i během samotné hry, kdy musíte třeba aktivovat tlačítko nebo někam se někam dostat během pár vteřin vteřin. Verge je hrou pro fajnšmekry, kteří mají rádi originální náměty a samotné technické zpracování u nich stojí na druhé koleji. Je dobře, že i nyní vznikají arkády, které do tohoto klasického žánru přináší nové úhly pohledu.