Už minule jsem u jiného demaku, dvourozměrné strategie House Globe, pěl chválu na promyšlený design jednotek, který byl pravděpodobně byl převzatý z předlohy, ale když už kopírovat, tak od nejlepších. A popravdě, mají-li indie vývojáři úchylku na pixelovou grafiku, raději ať dělají více demaků než aby vytvářeli poněkud zbytečné nové retro pixelové remaky starých retro pixelových her.
VipeÜt Vectrex je tedy jednoduchým demakem známé závodní vypalovačky Wipeout. Mohu se mýlit, protože předlohu jsem viděl jen z rychlíku, nicméně mám dojem, že se tam ve vysoké rychlosti létá po uzavřené závodní ploše takříkajíc po “tatooinovsku“. Ve VipeÜt to vypadá podobně, nicméně pohyby jsou pouze dvourozměrné; do levé a pravé strany. Celá obtížnost závodů je velmi jednoduchá, vlastně se kvůli míře jednoduchosti skoro bojím použít označení obtížnost...
VipeÜt by vzhledem k absenci klesání či stoupání klidně mohl být simulátorem závodních aut, rozdíl by v tom nebyl. Stroje se vznášejí ve stejné rovině, za každou srážku vás čeká poškození vznášedla a navíc velmi nepříjemné zpomalení. Jediným zpestřením závodu je power-up, který vám krátce zaktivuje autopilota (který se snáze procpe do čelních míst) nebo vám trochu opraví plavidlo.
Z okolních obrázků můžete posoudit přímočaré vizuální zpracování závodu a jeho kontrast s oldschool rámem okolo. Je to pěkné, ale nevadilo by mi, kdyby hra ukazovala o dost více. Celý grafický kabátek je velmi primitivní, vlastně se kvůli míře primitivnosti skoro bojím použít označení grafický kabátek...
Dnes už hodnocení nebude tak nadšené, jako minule u House Globe. Primárně proto, že ve VipeÜt nenajdete více, než jedinou mapu a jediné vznášedlo. Na jiných webech se objevovaly nadšené ohlasy na to, jak hra svou jednoduchostí perfektně navozuje atmosféru starých zakouřených heren, což je ovšem dle mého asi jako argument, že sledování kinoripů je supr, protože taky navozují nostalgickou náladu. Přesto musím říct, že drajv a stylizace VipeÜtu je rozhodně na mírně nadprůměrné hodnocení dostačující.