Witch Blast

Witch Blast | foto: Jan Hanáček, Bonusweb.cz

Witch Blast je jedna z nejlepších akčních arkád zdarma

• 0
Po vzoru Binding Of Isaac je Witch Blast akční arkáda s náhodně generovanými úrovněmi, poklady, nebezpečnými nepřáteli a ještě nebezpečnějšími bossy. Navíc s humorem, nadsázkou a originální kytarovou hudbou. Přežije váš čaroděj až do konce?
95

Witch Blast

Výrobce: Cirrus_Minor

• spousta herního obsahu, který je náhodně generovaný
  • mapa je při každém hraní jiná
  • roztomilá grafika
  • některé originální prvky (svatyně, pomocníčci)
  • na ovládání je třeba si zvykat
  • při smrti ztrácíte všechno

Witch Blast

Znáte pojem rogue-like? Jde o hry, ve kterých povětšinou stojíte proti přesile nepřátel a při smrti ztrácíte všechen vybojovaný postup, vybavení i schopnosti. Herní postava v tomto žánru zkrátka umírá natrvalo. Witch Blast je ypickým zástupcem. Jenže jak je obtížný a nevypočitatelný, tak je neskonale zábavný. Je to zážitek pro hráče tvrďáky, kterým nedělá problém si postup hrou vybojovat. A navíc hra schovává v rukávu i několik neokoukaných novot.

Witch Blast

Titul si bere za svůj vzor indie hit Binding Of Isaac a vůbec to neskrývá a ani se za to nestydí. Tato jedněmi zbožňovaná, jinými zatracovaná 2D arkáda představuje skutečný předobraz a pokud alespoň trochu tušíte, o co v ní jde, víte také, co je Witch Blast zač. Je to náročná a propracovaná záležitost, při které budete brečet, když umřete, zatínat pěsti vztekem, když se dostanete do bezvýchodné situace, a hystericky se smát, když porazíte nesmrtelného bosse.

Witch Blast

Hrdina, jakýsi hipster v noční košili zprvu vyzbrojený jenom slabou kouzelnou hůlkou, musí v podzemním labyrintu místností najít a zachránit jakousi neznámou krásku ze spárů arcizloducha. Na ději ale moc nezáleží, o co tu jde, je akce. Hra je složena z osmi náhodně generovaných podlaží, přičemž každé z nich je složeninou opět náhodně generovaných místností.

Witch Blast

V každé úrovni musíte najít klíč, kterým otevřete dveře k bossovi, za nímž se nachází vchod do hlubšího patra. To je jediný povinný prvek hry, zda budete podlaží prozkoumávat, je jen na vás. Fakt, že vše je generováno náhodně, jednak znamená, že nikdy nehrajete stejnou hru. A také, že si nikdy nemůžete být jisti, co se v další místnosti nachází. Jakmile někam vejdete, zabouchnou se za vámi dveře a neotevřou se, dokud místnost nevyčistíte.

Witch Blast

Nepřátel je mnoho druhů. Graficky jsou roztomilí, ale všichni do jednoho jsou smrtelně nebezpeční. Pro mě osobně byl největší noční můrou protivník ze všech nejzákladnější – netopýr. Jeho pohyb je tak nevypočitatelný, že snad každá smrt hrdiny byla způsobena tímhle nejrozšířenějším druhem monstra. A to o něčem vypovídá.

Witch Blast

Witch Blast je extrémně náročná hra. Už jen naučit se hrdinu ovládat je zkouška výdrže. Jednou sadou kláves řídíte pohyb, další sadou střelbu do čtyř směrů. Hráči s gamepadem budou mít o mnoho jednodušší práci. Hra vám navíc skoro nic nedá zadarmo. Za penízky z monster můžete nakupovat v obchodech, kde jsou ceny... No, jedním slovem vyděračské. Tímto si vylepšujete zbraně a samotnou postavu.

Witch Blast

Zadarmo je nicméně použití svatyní. Při pomodlení se k vám přidá duch určitého boha, který vám dává bonusy a pomáhá vám v boji. Navíc se vylepšuje spolu s vaší postavou, což je v kontextu tohoto žánru poměrně originální nápad. Witch Blast je výborná hra, jen musíte přistoupit na to, že klade „trochu“ vyšší nároky na vaše schopnosti. V rámci plných her zdarma ale nemá konkurenci.

95 %

96 %

Doposud hodnotilo 5 čtenářů