Za prvé je to naprosté odfláknutí příběhové linie. I když svět Wizard of Egypt vypadá poměrně bohatý, na příběh se prostě nedostalo a je to ohromná škoda, nějaké to lepidlo, které by jednotlivé obrazovky stmelilo dohromady a dalo celému projektu nějaký smysl prostě citelně chybí.
Navíc ani jednotlivé herní mechanismy nefungují přesně tak, jak by se očekávalo. Hlavní hrdina je jakýsi mág vybavený jedinou hůlkou, která zpočátku svede pouze jedno útočné kouzlo. To se ale postupně změní při procházení shoda viděnými lokacemi s jasnými prvky starověké egyptské architektury. Chrámové komplexy s častým sloupořadím a dalšími ozdobnými sochami zaplňují většinu herních lokací, čas od času ale tvůrci doplní pokoj nějakým novým prvkem, který okolní prostředí obohatí. To pomáhá poměrně významně zamezit stereotypu, který ale naopak navozují nepřátelé. Počet druhů autoři lehce neodhadli a tak se budeme setkávat dokolečka s těmi stejnými bojovníky jako jsou nemrtví, ozbrojení nemrtví, pavouci a třeba také s vámi rovnocenný mág, ovšem se slabšími schopnostmi. Ti na vás budou neustále nabíhat poté, co vstoupíte do nové místnosti, jejich příchod můžete velice dobře odhadnout díky zvukovým signálům, které vydávají v momentě, kdy se dají do kroku a spatří vás. Tento nápad bych hodnotila jedině kladně, pokud by totiž byli nepřátelé kolem vás zcela potichu, stala by se hra neskutečně obtížnou.
Wizard of Egypt trpí především množstvím nedodělávek a tak trochu budí dojem, že se autoři do tvorby pustili krátkou dobu před uzávěrkou a prostě nestihli zakomponovat vše, co by správná hra měla mít. Docela citelně mi chybělo stříkání krve při střetu s nepřítelem a třeba i resetování hry při smrti a to bez jediného vysvětlení. Stačilo by na obrazovku vypsat dvě slova „Game over“ nebo alespoň hrdinovi do vánku přidat více než jediný život, takto se většina hráčů dále než do řekněme desáté místnosti prostě nedostane.