Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Wizard Quester! - Likvidátorem goblinů

  7:39aktualizováno  7:39
Vzpomínky na časy dávno minulé aneb pamatujete se ještě na Wolfenstein 3D a jemu podobné?
20

Wizard Quester!

Platforma: Freeware
Výrobce: Haunted Fish

  • je to trošku retro
  • lze se rozhlížet myší
  • převelice špatný design úrovní
  • nudné zbraně a nepřátelé
  • žádná hudba a mizerné zvuky
  • mohlo by to být víc retro (např. neobsahuje žádné tajné místnosti)
  • hra sama toho nabízí velice málo

Stáhnout

Wizard Quester!

I v retro duchu se dá natropit spousta omylů a špatností. Wizard Quester! se snaží být retro a na jednu stranu mu to jde. Na stranu druhou je snad ve všem horší, než ony legendy, které se snaží kopírovat a na které si při jeho hraní vzpomenete.

wizard_01
wizard_02

Co si budeme namlouvat, FPS hry se mnoho nevyvinuly. Ve střílečkách viděných z první osoby jde stále o to samé, jako před dvaceti lety v době jejich vzniku. Postřílet všechno, co se hýbe, sesbírat co nejvíc cenností, vystřílet co nejvíc nábojů a zachránit svět, princeznu, prince, Ježíše, nebo jen sama sebe. Pokud jde o Wizard Quester!, nebyl jsem ani moc ochoten číst nabízený nástin příběhu, který si lze najít v menu hry, protože mě ani trošičku nezajímal. Slavná slova Johna Carmacka, člověka stojícího za zrodem žánru stříleček, o nepotřebě příběhu v FPS hrách jsou dnes pasé, ale výjimky se najdou. Toto je jedna z nich.

wizard_05
wizard_03

Nechce se mi WQ! hanět, ale nemám jinou možnost. Koncept, projít úrovní plnou nepřátel, najít klíče k vratům do další úrovně a cestou sbírat vše cenné je naprosto v pořádku, pokud funguje a je zábavný. Tomu tak bohužel zde není. Na vině je především mizerný leveldesign, neboli forma jednotlivých úrovní. Hra obsahuje asi pět prostředí jednotlivých levelů (les, hrad, sklepení, jiné sklepení...), což je na hru, která má 20 úrovní celkem v pořádku. Problém je, že jsou neskutečně nezajímavé, sterilní a jednoduché, často ale velmi nepřehledné (především ten les). V pozdějších úrovních se dokonce zdá, že autor hry ztratil veškerou snahu udělat hru alespoň trošku zábavnou, protože vzhled úrovní na mapě vypadá, jakou dlouhá, klikatící se nudle. K cíli vede pouze jedna cesta a není žádná možnost někam odbočit. To, v kombinaci s pouze čtyřmi typy nepřátel a zbraní, tvoří smrtelně nudnou kombinaci. Navíc ten, kdo má alespoň trošku soudnosti v těle a dokáže trošku „strafovat“, neboli zároveň střílet a uhýbat do stran, musí uznat, že hra je směšně jednoduchá. Všichni nepřátelé jdou po třech ranách základní zbraní k zemi.

Ke zbraním ještě trošku detailněji: Kromě základní kudličky máte k dispozici ještě jakousi hůl, co střílí nevzhledné projektily, pak tu samou hůl, co ale střílí trošku rychleji a nakonec zase kudlu, která ale zase bodá trošku rychleji. Zábavné zbraně a prostředky, jak likvidovat protivníky jsou v tomto typu her naprosto klíčové. Zde nejsou ani zábavné, ani klíčové, neboť je možné proběhnout celou úroveň a nepřátel si nevšímat, však oni se někde zaseknou. Při běhu diagonálně do strany navíc běháte rychleji než dopředu, což je nemilý aspekt, kterým trpěli hry pře deseti lety. Zajímavé každopádně je, že abyste mohli sebrat modrou lahvičku, která slouží jako munice do jedné z tyčí, musíte mít tu kterou zbraň, která střílí projektily v ruce, jinak náboje zůstanou ležet na zemi. To je pak hodně smutné, když takto projdete polovinu hry jen s kudlou a pak zjistíte, že postava ty modré lahvičky nechala prostě ležet skladem i když jste se je snažili cestou poctivě sbírat.

wizard_08
wizard_07

Wizard Quester! se snaží, aby nám připomněl, jak se hráli hry na počátku devadesátých let, ale místo pozitivních vzpomínek mi ukázal ty negativní, tedy to, co tyto hry dělalo špatnými a co bylo překonáno, protože to nefungovalo. Hratelnost není úplně špatná, ale to je dáno tím, že koncept, podle kterého hra funguje je starý jako hry samy a osvědčený. Co se však týče zábavy je na tom WQ! přinejlepším velmi smutně. Žádná hudba, špatné zvuky, velmi špatný leveldesign, nudné zbraně i nepřátelé, nulová umělá inteligence protivníků a žádná motivace pro další hraní (Neobsahuje tzv. „secrety“, tedy schované místnosti, kterými jsou jinak FPS střílečky proslulé.). Je mi to dost líto. Je to zkrátka špatné.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

20 %

Hodnocení čtenářů

38 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 16 čtenářů



Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.