Wroom – arkrobatický automobilismus
Wroom
Platforma: Freeware
Výrobce: Jonas Johansson a David Rothelius
- Závodní hopsačka
- Stylizace
- Level design
- Hra více hráčů
- Minimum invence oproti Elasto Manii
Wroom
Jsou žánry, které stojí za to připomínat. Takový Had dnes už nezabaví ani důchodce čekající na autobusové zastávce, přesto minimálně nostalgické vzpomínky leckoho přinutí vyzkoušet jeho updatovanou verzi. Jiným hitem nedávných let byla dvourozměrná cyklisticko-akrobatická záležitost Elasto Mania, familiérně označovaná jako Elma (vydaná mimochodem už před ctihodnými 11 lety). Štěstím i prokletím dnešního hry Wroom je přitom fakt, že ze všeho nejvíce působí jako Elma s auty namísto motorek.
A když píšu ze všeho nejvíce, myslím tím naprosto. Zůstává pohled zboku, dvourozměrný charakter levelů, poměřování podle uplynulého času i roztodivné prostředí, proti němuž nejlepší horské dráhy působí jako pevná půda pod nohama. Hratelnost je stále založená na nutnosti projíždět levelem ve správné rychlosti a nutnosti akrobaticky překonávat překážky nikoliv skákáním, jako v drtivé většině běžných arkád, ale vystartováním na můstky v plné rychlosti.
Jinými slovy – pokud byste titulní autíčka nahradili motorkami, málokdo by poznal jakýkoliv rozdíl oproti Elasto Manii. Při předělávání nějaké látky – tedy například při vytváření skoro-kopie už vydané hry – je dle mého mínění nejpodstatnější přinést do žánru minimální nutnou dávku invence. Buď oživit hru zajímavým nebo zajímavě podaným příběhem, nebo ji oživit koulervoucí grafikou, ojedinělým stylem či právě novým pojetím starých pravidel.
Hra Trials z tohoto měsíce se chlubí právě tím, že se snaží prvky dvourozměrných her přenést do třetího rozměru. Problém Wroomu naopak je, že k pravidlům Elmy nepřidává ani co by se na nehet vešlo novot. Naprostá podobnost své předloze je výhodou i prokletím Wroomu. Na jednu stranu je nasnadě, že v subžánru Elasto Manie není příliš prostoru pro invenci. Na stranu druhou, proč hrát něco, co už jsme hráli?
Žel bohu, Wroom je tak záležitostí spíše pro zatvrzelé milovníky Elmy. Můžu si jen domýšlet, že jeho hráči vlastně ani nechtějí nějaké razantní inovace a těší se na více téhož. Navzdory faktu, že Elma byla a doposud i je nadmíru inovativní hopsací arkáda (de facto), ale Wroom za absenci inovace nemůže dostat vyšší hodnocení , ať už sebou háže sebevíc.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 19 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.