XED - nepřetržitý proud projektilů
Jako tradičně usedáte dovnitř malé vesmírné lodě. Přesněji řečeno si můžete na začátku vybrat ze tří, respektive dvou možností. Ta třetí je prozatím zrakům začátečníků zahalena a dostanete se k ní až za mimořádné herní zásluhy. To ale vůbec nevadí, dvě možnosti jsou naoko dost, což ale neplatí pro tentokrát. Jak sami lehkým prozkoušením zjistíte, rozdíly mezi oběma loděmi jsou doslova minimální. Tedy ano, jeden zde je a sice v barevném provedení projektilů, které vypalují, což je ale, jak jistě sami uznáte, trochu málo.
Jak je vidno z obrázků, obrazovky v XED nepatří k nejpřehlednějším, což má za následek vaše zbraň. S největší pravděpodobností totiž budete také hru hrát stylem, že na začátku zmáčknete klávesu pro střelbu (Z) a nepustíte ji až do momentu, kdy hra končí. Ona ani jiná cesta k vítězství nevede, ovšem budete se muset rozloučit s přehledností.Tři mohutné a nepřetržité proudy projektilů totiž zabírají celou jednu třetinu obrazovky, což dosti zužuje prostor, v němž se můžete orientovat. O to překvapující pro mě bylo, že i na to, jak hra působí nepřehledně, se v ní dá poměrně slušně manévrovat. Alespoň ze začátku. Projektily jsou totiž vypalovány v rozumné míře a vyhnout se jim nebude jenom pro trochu bystrého hráče nejmenší problém. Pochvalu je třeba udělit za nepřátelské letouny, které jsou variabilní a autor si s nimi na první pohled pohrát. Ostatně každý disponuje trochu jiným stylem palby, což platí pro konečného bosse na závěr Stáže dvojnásob. Ten na vás vyzkouší snad všechny možné sestavy projektilů, které buď vyšle do jediného místa, nebo je nechá kroužit a následně rozprchnout po celé obrazovce. A občas jsou kreace, které s modrými puntíky vymyslí tak zajímavé, že byste se mohli nechat snadno unést a pozorovat je.
ED tedy dopadl poměrně dobře. I když trpí neduhem zdánlivé nepřehlednosti, vyhráli si s ním autoři a svou hru vypilovali na herně únosnou míru. Navíc je vám udělena možnost po smrti začít zase v místě, kde jste zemřeli, což hru dosti zjednodušuje.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 8 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...