• demake X-Comu
  • výzkum nových technologií
  • vtipně podaný klasický příběh
  • ovládání jen klávesnicí
  • první mise jsou moc pomalé

Y-COM: Enemy-Unlikely

Pokud se řadíte mezi stále početné milovníky her se značkou XCOM, pak se dost možná u této hry pobavíte. YCOM má horší ovládání, grafiku, hudbu, zkrátka všechno. V jeho případě to ovšem nevadí, protože se nebere ani trochu vážně. Pokud překousnete pomalé a uspávající začátky, dočkáte se zajímavých momentů v bitvách s mimozemšťany.

Y-COM: Enemy-Unlikely

YCOM je vlastně tzv. demake, tedy předělávka původní hry do nižší kategorie. V tomto případě jak z hlediska hratelnosti, náročnosti, tak i pokud jde o grafiku a náplň hry. Stále se jedná o tahovou strategii, která vám zprostředkuje souboje lidí proti ohavným ufonům. Vtip je už v tom, že mimozemšťané nejsou ani zdaleka ohavní. Spíš jsou docela roztomilí.

Y-COM: Enemy-Unlikely

Hra nabízí obsáhlou kampaň s několika volbami obtížnosti. Základ se odehrává na světové mapě, kde se vám ukazují místa, kam se emzáci infiltrovali. Kromě toho je zde možné zkoumat nové druhy výzbroje a výbavy, vylepšovat a vyzbrojovat bojovníky, nebo si třeba přečíst kousek z poměrně vtipně (a trefně) podaného příběhu o boji dvou ras na život a na smrt. Do mise si můžete vzít až pět bojovníků. Nejapným žertem je, že do první mise máte jen jednu laserovou pušku. Vše je třeba vyzkoumat později.

Y-COM: Enemy-Unlikely

Boje jsou, jak bylo řečeno, tahové. Ovšem odlišným způsobem než v XCOMu. Každý paňáca se může v určitém okruhu od svého výchozího místa pohybovat zcela volně. Limitem zde nejsou akční body, které by udávaly počet akcí v jednom kole, ale pouze čas. A toho máte poměrně hodně. Klidně tak se svým hrdinou můžete projít celé nejbližší okolí, podívat se po nepřátelích (ti ale mohou znenadání vystřelit) a nakonec najít to nejlepší místo ke krytí. Jakmile takto rozmístíte celou jednotku, je na řadě nepřítel.

Y-COM: Enemy-Unlikely

Zajímavým momentem jsou samotné souboje. Ty probíhají tak, že hra spočítá výškový rozdíl mezi střelcem a cílem, krytí a schopnost se zbraní a vypíše tento výpočet v procentech. Většinou je hodně malý, a tak se odstřelujete, ale nikdo se netrefí, i když stojíte pár políček od sebe. Systém je to zajímavý (zvlášť, když se vždy spustí jednoduchá animace souboje), ale celkem pomalý. Může za to ovládání. Hra nepodporuje myš, což je největším nedostatkem. Vybírat mezi akcemi, jít, podívat se, střílet a házet granát pomocí tlačítek je dost tristní.

Y-COM: Enemy-Unlikely

YCOM: Enemy Unlikely má spoustu zajímavých a vtipných momentů. Především databáze obsahující příběh je plná humoru, stejně jako třeba jména jednotlivých hrdinů. Bohužel, ovládání je nedořešeno do takové míry, že může nejednoho hráče odradit. Pokud to ale skousnete a neusnete při prvních třech misích, hra vám vykouzlí úsměv na tváři.

65 %

25 %

Doposud hodnotilo 8 čtenářů