Zastřel si svého tučňáka - nebo dva?
Her se po celém internetu válí spousta, stačí je jen zvednout. My jsme se ale tohoto poněkud upraveného pořekadla nedrželi a tuto hru získali zcela jiným způsobem. Abych byl přesný a nakousnutou myšlenku dokončil do konce, hra nám přišla do redakční pošty, jako jedna z mnoha. Nebýt výsledků nedávné ankety (odvolávám se na ni již podruhé za posledních pár dní, zvláštní), nejspíše bych ani tuto gamesku na náš server Plné hry neuveřejnil. Nicméně - chcete české hry, máte je mít.
Zastřel si svého tučňáka je klasický důkaz toho, že někteří autoři trpí na úspěchy zahraničních freewarovek. Oni né že by vymysleli nějakou revoluční, převratnou a dříve nepoznanou hru, resp. herní položánr, raději se sprostě inspirují. Stejně tak tomu nejspíše bylo i u hry Zastřel si svého tučňáka, ve které doufám každý hned podle názvu poznal německý originál - Moorhuhn.
Po samotném spuštění jsem byl příjemně překvapen, že hra není nikterak odfláknátá a že některým vývojářům konečně došlo, čeho že lid žádá. Bohužel rčení první zdání nejvíc klame platí i v tomto případě. Pouze první obrazovka se totiž dočkala pěkného grafického kabátku, zbytek je třemi slovy děs a hrůza.
Čas od času nás autoři jednotlivých gamesek nepřímo navádějí na to, aby se jejich hře dostalo co největší pochvaly. Pravidelně zasílají aktualizace, neustále nás obdarovávají tím samým spamem s obsahem "kdy hra vyjde, je něco špatně, atd... ", což samozřejmě nemá žádný vliv na obsah té či oné recenze, jsme přece nestranní a hodnotíme podle svého objektivního cítění. :-) V tomto případě se toto ale nestalo, autoři pouze poslali hru a nyní doufají, že ji zveřejníme. Bojím se však říci, že i kdyby se snaha dodat této hře trošku větší hype dostala až ke mně samotnému, nedokázal bych vás, čtenáře, mystifikovat. Hra skutečně za moc nestojí.
Kdo se těšil na plynulý scrolling mezi jednotlivými obrazovkami, známý z Moorhuhnu (Morrhuhnu II, Moorhuhnu III), odejde zklamán. Kdo si připravoval pravé tlačítko myši neustálému procesu nabíjení, odejde zklamán, kdo se těšil na alespoň trošku variabilní terče a cíle, odejte zklamán. Hra se drží stručné charakteristiky stylu: jednoduchost nadevše. A tak se nedivte, když na vás po celou dobu hraní budou vykukovat stále jen a ti samí tučňáci a jakýkoliv pokus o změnu bude pozorován pouze v rychlosti pohybujících se terčů - v tomto případě jak jinak než tučňáků.
Pakliže jste recenzi na Zastřel si svého tučňáka dočetli až k tomuto závěrečnému odstavci, musí vám být předem jasné, jak budu hodnotit. Hra není nikterak originální, nikterak zábavná a nikterak pěkná. Dokonce bych řekl, že není nikterak svá, že ani autoři nemohou být spokojeni s tím, co vytvořili. Přeci jen, je rok 2002 a i freewarovky se přesunuli svojí kvalitou do poněkud vyšších pater. Milí autoři, zkuste se také vy alespoň očkem podívat na produkci ostatních vývojářů, bude to všem určitě k dobru. Ale zase na druhou stranu, hra mluví česky :-)
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Prodej stavebního pozemku, Ostravice
Ostravice, okres Frýdek-Místek
4 569 000 Kč