První jasně viditelnou změnou je tvar celého herního pole. Jedná se o podstatně užší oblast, která navíc nemá rovné okraje, nýbrž jakoby „ozubené“ stěny. Účel tohoto pochopíte hned ve chvíli, kdy se na obrazovce objeví první kostka, kterou máte za úkol poskládat na správné místo. Tyto kostičky totiž výhradně přicházejí ve tvaru obdélníkovém nebo čtvercovém. Vlastně i onen dlouhý obdélníkový ocásek v sobě obsahuje několik menších čtverců, což poznáte v momentě, kdy se s nim pokusíte změnit směr. Jako ve starém známém hadovi se totiž celý pásek zalomí a tak to půjde dále, zkrátka jako v hadovi. To je další unikátnost ovládání, i když v praxi zjistíte, že jde vlastně v podobně úzkém prostředí o nezbytnost. Jinak byste jen těžko zvládali manévrovat v takto úzkém prostředí a ještě navíc skládat shazované obdélníky nejlépe na spodní část herní obrazovky. Z tohoto postavení je nutné také budovat čtverce o velikosti 2x2, které okamžitě po vytvoření zmizí a vytvoří tak prostor dalším. A o to zde vlastně celou dobu jde jako v klasickém Tetrisu jen s tím rozdílem, že celistvé řady nahradila právě tato uskupení.
Za všechno si pak připisujete body a jedině dostatek tréninku vás dokáže vyšvihnout do tabulky nejlepších hráčů. Tam je totiž laťka nastavena neskutečně vysoko a pokud byste jí rádi dosáhli, musíte se naučit ještě jedné dovednosti, jež vám přinese na účet daleko příjemnější bodový bonus. Dosáhnout tohoto „triku“ ale nebude vůbec snadné. Spočívá ve vytvoření menší nebo větší smyčky, tedy kolečka jehož prostředek je pro změnu vyplněn barvou jinou. Představit si to teda můžete jako prstýnek o barvě růžové, jehož vnitřní část zabírají kostičky zelené.
Právě díky této volbě prstence má ZicZac co nabídnout i po chvíli hraní a tak máte stále co trénovat a čeho dosahovat. Přesto ale samozřejmě chytlavosti Tetrisu, který zasáhl obrovskou spoustu lidé celého světa, nedosahuje.