Doporučujeme

Zone Interactive - viktoriánské závody a další

Rozhovor s nadějným českým týmem Zone Interactive, který připravuje 3D závodní hru z viktoriánského období nazvanou Victorian Flyers. V rozhovoru se mimo jiné můžete dočíst o co vlastně půjde, jaký bude příběh hry a nebo také, co žene vývojáře týmu kupředu a které elementy jim brání ve tvorbě.

Zone Interactive Kdy a proč váš tým vznikl?
Náš tým vznikl v dubnu roku 2003. Zakládajícím členem byl Bobesa (programátor), který hledal lidi na tvorbu kvalitních her. Později se přidal [CZ]Hunter (grafik) a začátkem prázdnin Keldon (grafik, designer) a Nori (designer). Po zvážení možností a schopností týmu jsme začali pracovat na hře Victorian Flyers, na které dosud pracujeme.

Kolik lidí tvoří současnou sestavu Zone Interactive?
V současné době je nás 5. K sestavě, jak byla popsána výše, patří ještě Bacil (betatester).

Jak by jste váš tým představili?
Pevné uskupení s volnou strukturou, schopné velkých věcí. :-)

Jakým směrem se chcete ubírat? Čím se chcete zabývat?
Nyní jsme plně vytížení prací na hře Victorian Flyers, a po ukončení jejího vývoje se chceme i nadále věnovat hrám. V přípravě je zatím nepojmenovaná FPS akce, pro kterou zatím připravujeme podklady.

Zone Interactive Co váš žene kupředu?
Touha dokončit projekt :-) Neradi utíkáme od rozdělané práce.

Které elementy vám ve tvorbě brání? (škola, rodiče, moc práce...)
Rozhodně nedostatek času. Největším zlodějem času bude asi škola - toho času, který nám vzala :-)... Také hardware nám situaci neulehčuje, zvláště při práci s rozsáhlými scénami. Dalším velkým problémem je vzdálenost jednotlivých členů týmu. Poměr je 3:2 (Brno Opava), a navíc se vzájemně musíme domlouvat přes internet, což je občas obtížné...

Vaše hra The Tetrax obsadila druhé místo v jedné známé soutěži, o co šlo?
Šlo o rychlosoutěž serveru České hry, které se zúčastnilo deset týmů. Tématem soutěže bylo do sedmi dnů vytvořit hru na principu Tetrisu. My jsme na to, že taková soutěž probíhá přišli asi čtyři dny před uzávěrkou :-). Ve své podstatě šlo o Tetris, který byl ve 3D, ale zachovali jsme klasický 2D způsob hry.

Zone Interactive Co lze nalézt na vašich internetových stránkách http://zoneinteractive.wz.cz ?
Návod, jak sestrojit bombu zde asi nenajdete :-), ale pokud budete hledat informace o nás nebo našich hrách tak je to to pravé místo kde je najdete.

Právě pracujete na hře Victorian Flyers - Steam Machines, kolik lidí je do projektu zapojeno?
Na hře Victorian Flyers se plně podílí celý tým.

Kdo vás přivedl k nápadu udělat hru z období viktoriánské Anglie?
Tahle myšlenka pochází z hlav našeho designerského dua :-) - Noriho a Keldona (v civilním životě bratři, takže se doplňují a snadno zaměňují :-)). Původní ideou byla závodní hra létajících příšer. Tuhle myšlenku vzali a přepracovali a vzniknul několikastránkový dokument, který se rozrostl v Design document ... no a bylo to :-).

O jaký herní styl půjde? Co to bude?
Bude to závodní hra z viktoriánského období (období okolo let 1837-1901). Závodit se bude na parou poháněných létajících strojích. Stylově bude hra spíše arkádovější, přesto ne zcela bez realismu. Pro hru jednoho hráče plánujme silný příběh a zatím se herně snažíme vypilovat hru více hráčů.

Zone Interactive Jaký je příběh hry?
Příběh hry bychom neradi prozrazovali. Měl by zůstat pevnou pojící linkou mezi jednotlivými závody a bude poodhalován mezi úspěšně splněnými závody. Snad jen to, že se podíváme do kruhů vyšší anglické společnosti té doby, ale poznáme i její odvrácenou tvář.

Můžete nám hru trošku přiblížit po technické stránce?
Engine běží v OpenGL rozhraní a měla by jej rozchodit každá novější mašina. Engine podporuje Frustum culling, participle efekty, kouře a další. Nyní se řeší kolize, které jsou již ze 75% funkční. Ohledně průměrného počtu FPS při zapnuté vertikální synchronizaci tak na P4 2.4Ghz s grafickou kartou GF4ti4200 má engine 75fps (stále).

V čem je napsaná?
Hru programujeme přes rozhraní C++ za využití knihoven OpenGL. Jako zvukovou podporu používáme OpenAL s podporou EAX, takže můžeme využít všech vymožeností 5.1 zvuku.

Co od ní očekáváte?
Doufáme, že dokážeme pobavit širší hráčské publikum a že si naši hru hráči alespoň na nějaký čas oblíbí.

Zone Interactive Byly by jste rádi slavní vývojáři?
Kdo by nebyl :-)?

Co vás dokáže dostat na kolena a co vás zvedne ze židle?
Když nám někdo tlačí na ramena :-). A když si sedneme na hřebík :-).

Kromě her děláte i programy, důkazem je například Zone Radio, udělejte si reklamu...
Zone Radio je program na přehrávání internetových radií (jak již název vypovídá), ale je zbytečné se zde šíře rozepisovat. Všechny potřebné informace jsou na našich internetových stránkách.

Jsou podle vašeho mínění české hry konkurence schopné produktům v EU?
Jsme optimisté. Podle nás je tu mnoho skvělých vývojářů, kteří mají schopnosti a nápady na vytvoření velmi dobrých AAA titulů. Zatím chybí peníze, ale myslíme, že některé týmy mají šanci se vypracovat z volně šiřitelných titulů na dobře prodávané hry.

Co děláte, když neprogramujete a sedíte u počítače?
To je velice individuální. Grafici neprogramují nikdy, ale i oni si občas dají pauzu :-). Jinak hrajeme hry - každý podle nálady a své záliby. A další miliony věcí. :-)

Máte kromě Victorian Flyers - Steam Machines ještě nějaké další plány do budoucna?
Jak již bylo řečeno, v přípravě je 3D střílečka z vlastního pohledu, ale v tuto chvíli se zaměřujeme hlavně na dokončení základní verze Victorian Flyers. To je v současnosti naše priorita.

Co byste vzkázali našim čtenářům?
Popřáli bychom jim hodně zábavy s Free hrami a zvláště s těmi českými.


  • Vybrali jsme pro Vás