Hra „3 stejné symboly“ je dalším účastníkem Becherovka Game 2005. V kategorii Flash obsadila hezké druhé místo. Autor Tomáš Nestorovič vsadil na jistotu, vzal si za základ hry Tetris a odvodil z něj klon, který ustrnul někde na půl cesty mezi Lumines, Columns a původní předlohou. Tato směska tak i přes minimální velikost nabízí dostatek zábavnosti a díky své chytlavosti u ní vydržíte na poměry on-line hry poměrně dlouho.
Správný míchaný drink se neobejde bez ledu a ozdob ve formě ovoce. Aby ho však nebylo moc a nebo se k sobě druhově hodilo, musíte sestavovat od každého druhu vždy trojice. Jakmile se vám to podaří, celá řada se horizontálně, vertikálně nebo diagonálně vyruší a na vaše konto se připíše pár bodíků. K mizení tedy dochází rychleji než u Tetrisu a navíc se kostky dokáží přizpůsobit a zlomit, takže vznikají spojité úseky bez mezer. Máte tak mnohem více možností, jak danou trojici seskládat a také se vám lépe utíká z lapálií. Některé kostky jsou bez ovoce a slouží jako univerzální žolík, jenž zastupuje jakýkoliv druh. Pokud se vám podaří zničit více řad, získáváte extra body za komba. Bohužel zde nemáte jako v Lumines možnost sestavovat větší komba, přestože jednotlivé formace k vymizení čekají na dopad poslední kostky. Seshora vám padají náhodné kombinace: trojice, dvojice nebo i jednotlivé kostky. Můžete sice měnit ovoce v rámci řady (u trojice však nemáte k dispozici všechny varianty), celou řadou však nelze rotovat.
3 stejné symboly mají typickou flashovou vektorovou grafiku. V pozadí jsou kreslené míchané drinky, interface je jednoduchý a zahrnuje pouze informace o počtu bodů a nadcházející kombinaci. Hra nemá žádnou hudbou, jen několik zvuků (snad z důvodu omezení velikosti soutěžních příspěvků pro tuto kategorii). Nechybí samozřejmě zápis do tabulky nejlepších hráčů, která se ukládá také na internet.
3 stejné symboly jsou hezky zpracovanou flashovkou, která je myslím zábavnější než samotný Tetris. Aby autor upoutal naši pozornost co nejdéle, přidává v pozdějších fázích nové druhy ovoce, takže musíte kombinovat více druhů a promýšlet více tahů dopředu. Díky tomu se sami dříve či později dostanete do problémů. Není to tedy klasické zvyšování obtížnosti jako u Tetrisu, kdy vám kostky padají s každým levelu znatelně rychleji. Zde tento rozdíl mnohdy ani nepostřehnete.
- pondělí 12. prosince 2005
- 1