A tak začala jejich, dá se říci, dnes již hvězdná kariéra. Ačkoliv se jedná o tvůrce freeware her, nějakému tomu zisku, jež by mohl potenciálně z jejich tvorby vzniknout se v žádném případě nebrání, o čemž svědčí až nebezpečná láska k všemožným vývojářským soutěžím. Dá-li se to tak říct, 3D Games prakticky nikdy nebyli amatéři, neboť již jejich první titul – Alien Agency – sklidil dosti pozitivní ohlasy z řad hráčů i herních recenzentů, čímž se toto uskupení pomalu, ale jistě, dostávalo do podvědomí freeware scény. Konkurence však byla veliká, proto se mladičký tým 3D Games musel spokojit s velice slušným pátým místem v kategorii akčních her v Becherovka Game 2003.
To je však ani na malou chvíli neodradilo a ihned po vyhlášení rychlosoutěže na serveru České Hry začali pracovat na remaku klasických Červů. Jejich Červotoče 3D byly vskutku povedeným přepracováním do 3D podoby, navíc s dvěma možnostmi umělé inteligence – to vše dohromady znamenalo jisté stupně vítězů – přesněji se jednalo o druhé místo. Na konkurenčním Gamecode se jim dařilo již o něco lépe – dokonce stačili do rychlosoutěže v rámci jednoho týmu vytvořit hned dva příspěvky. Vítězný BooM ohromil porotu nejen zpracováním, které bylo mimochodem velice podařené, nýbrž především možností multiplayeru a nabídkou jednoho dosti neklasického módu, v němž šlo o sběr co možná největšího skóre. Bomb Aréna již tolik revoluční nebyla a ačkoliv byl autorem stejný tým, pracovalo na něm úplně jiné uskupení a nutno dodat, že to bylo poznat. Ani ne tak v oblasti technického zpracování, jako spíše po stránce hratelnostní. Co si budeme nalhávat, Bomb Aréna prostě byla průměrným klonem, nepřinášejícím zhola nic nového – čtvrté místo tedy bylo dá se říci zasloužené. Posledním z řady rychlodílek byla předělávka staré dobré klasiky jménem Space Invaders. Přitažlivé 3D prostředí a několik obtížností však na slušné umístění bohužel nestačilo, tudíž se 3D Games ocitli na nehonorovaných místech.
Během všech těchto minihříček však tým s plným nasazením pracoval na dvou vskutku precizních titulech, které před nedávnem spatřily světlo světa. Opět šly ve šlépějích svých předchůdců a oba se zúčastnily vývojářských soutěží. V případě toho prvního – logického počinu jménem Dispečer, na němž tento tým makal společně se Sleep Teamem, to byla soutěž Bonusweb Game Competetion, kde zvítězil. Již od samotného počátku se jednalo o jasného favorita, kterého nemohlo prakticky žádné z dílek ohrozit. Dispečer byl jistě chytlavý a vizuálně přitažlivý, nešlo však o nic přehnaně originálního, neboť podobný princip se již objevil v nespočtu her. I přes to si však svou nenáročností a vcelku dostatečným počtem záludných levelů získal oblibu u spousty hráčů, odbornou porotu nevyjímaje.
Ještě o něco povedenější byl netrpělivě očekávaný letecký simulátor Plane Arcade a nutno dodat, že veškeré naděje, které byly do hry vkládány se takřka do posledního puntíku vyplnily. Velká spousta misí a kopa zábavy, to z Plane Arcade činí velice vážného kandidáta na nejúspěšnější freewarovku letošního roku. V letošní Becherovka Game byl taktéž jedním z favoritů, nicméně mu štěstí příliš nepřálo a prohrál s konkurenčním Becherovem. O prvenství mezi akčními hrami jej však již nikdo nepřipravil.
A co budoucnost? Ta je prozatím ještě stále ve hvězdách a 3D games se bojí o svých plánech na veřejnosti příliš zmiňovat. Čekat však můžeme bezpochyby něco velkého. Co to bude, to se dozvíme snad již brzy.
|