7 Days a Skeptic – kosmické dobrodružství
Dnešní hra s víceméně nicneříkajícím názvem 7 Days a Skeptic je novým dílkem od autora jménem Ben „Yahtzee“ Croshaw. Ten bude většině našich čtenářů zajímajících se o adventury asi znám. Aby taky ne, když tady na Plných Hrách jsme od něj měli již pěknou řádku her. Jen namátkou vzpomeňme na výborné tituly, jako třeba trilogie Rob Blanc, The Trials of Oddyseus Kent nebo třeba 5 Days a Stranger, na kterou dnešní hra nepřímo navazuje.
Jak jsem již v úvodu tohoto článku naznačil, příběh hry 7 Days a Skeptic se odehrává ve vesmíru. Avšak ne v tom vesmíru jak jej známe dnes, vše je totiž časově zasazeno do budoucnosti, přibližně něco málo přes 400 let dopředu. V té době již lidské pokolení dávno nežije jen na matičce Zemi, ale brázdí vesmír v kosmických lodích. A právě na jednu takovou vesmírnou loď nazvanou poeticky Mephistopheles se podíváme.
Hlavním hrdinou je zde doktor Jonathan Somerset, veterán lodi a také diplomovaný psychiatr. Celá posádka jej vnímá jako velmi starostlivého a přemýšlivého muže, neboť on se při byť sebekratším rozhovoru neopomene dotázat na zdravotní stav svého protějšku či na aktuální psychické rozpoložení. Ostatně on i zbytek posádky, která je poměrně malá a čítá celkem 6 členů i s naším hrdinou, je dosti svérázný. Tak například kapitán lodi, starý bard v před důchodem jménem Barry Chahal, má odpor k vyšším šaržím a je notoricky známý pro svou ledabylost a neschopnost respektovat jakákoliv nařízení a předpisy. Stejně jako v minulé hře 5 Days a Stranger i zde se Yahtzeemu povedlo výborně vykreslit charakteristiku jednotlivých postav.
Příběh hry se točí okolo neznámého domněle mimozemského artefaktu, který jednoho dne spatří osazenstvo naší lodi v galaxii Caracus. Spolu s hlavním hrdinou prožijete tedy napínavých 7 dní, kdy se bude spolu se zbytkem posádky zjistit, co se skrývá uvnitř tajemné kosmické skříňky. Víc vám ale neprozradím, abyste si hru pořádně vychutnali.
V průběhu hraní můžete libovolně procházet všemi lokacemi vaší kosmické lodi. Všechna prostředí, ale působí poněkud sterilně a prázdně. Samozřejmě, svůj podíl na tom má i fakt, že členů posádky je šest a lokací něco kolem 15, ale rozhodně bych uvítal větší míru interaktivity. Příjemná souvislost s touto věcí také spočívá v tom, že použitelných předmětů je minimum, takže nehrozí známý neduh v okamžicích bezradnosti, kdy používáte „vše na všechno“. Hrací doba není nijak extrémně dlouhá, avšak kvůli množství rozhovorů se vám hru nepovede dokončit za několik málo minut.
Celá hra je vytvořena ve známém Adventure Game Studiu, tudíž asi lze relativně dobře dopředu předvídat, v jakém duchu se ponese technická stránka hry. Grafika běží v dnes předpotopním rozlišení 320×200, kvůli čemuž hra vypadá „trochu“ rozpixelovaně (trochu jako trochu hodně:-). No pokud jste nějakou hru postavenou na AGS hráli, asi víte, o čem je řeč. Hudební stránka je poměrně povedená, stejně jako zvuky, avšak ty – jak autor přiznává – vykradl ve většině případů z Half-Lifu. I přesto patříte-li mezi skalní fandy adventur a máte rádi sci-fi, zcela určitě si nesmíte nechat tento povedený kousek ujít.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 30 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...