A Home Far Away – epický návrat domů
A Home Far Away
Platforma: Freeware
Výrobce: Strangeluv
- 7 hodin dlouhé RPG
- Minihry
- Příběh
- Klišé & RPG Maker 2003
- Opět pomalý start
ahome_05
Není asi lepší zhodnocení A Home Far Away než připomenutí, že se píše se rok 2010 a zas a znovu se nám na web dostává hra vytvořená programem jménem RPG Maker 2003. Tento démonický vynález umožnil vzniku řady dobrých i méně dobrých projektů, čím dál tím víc se ale pro nové hry stává přítěží. Namísto tvorby svižných a řáďáckých RPG ve vlastním enginu totiž vývojáři spoléhají na mechanismy, které jsou v dnešní době už poněkud přežité a především tisíckrát viděné.
Pro případ, že o hrách na RPG Makeru slyšíte poprvé, si dovolím odstavec o jejich principech. Jako v jiných RPG vás čeká sáhodlouhý příběh plný hlavních a vedlejších úkolů, sbírání zkušeností a jejich transformace na silnější postavu (byť velmi zjednodušené). Boj v těchto hrách probíhá na separátní obrazovce, kde tahově čili limitovaně v reálném času vybíráte mezi několika prostými útoky. Podobně zjednodušené jsou i dialogy, ve kterých probíhá předem napsaný text a ovlivnit je lze zřídka.
V A Home Far Away se dostanete do kůže mladíka, kterého spolu s jeho sestrou z idylické rutiny vytrhne útok banditů na vesnici a následne vás čeká cca. sedmihodinové dobrodružství po rozsáhlém herním světě. Jelikož jde opět o hru na RPG Makeru, je problém od sebe odlišit A Home Far Away s řadou jiných fantasy RPG na tomtéž enginu (Forbidden Saga třeba). Pokud jste milovník těchto RPG, nemá cenu dále číst, a pokud jste tyto RPG dříve nehráli, A Home Far Away nabízí kvalitní příležitost, jak se do těchto her dostat. Přesto si neodpustím povzdechnutí na tím, jak kontraproduktivně vývojáři s RPG Makerem zacházejí.
Můžete si o dnešní generaci her myslet cokoliv (třeba že jsou příliš jednoduché a krátké), ale nelze jim upřít snahu o dynamičtější zážitek. Poslední komerční RPG hity tak byly uvozeny velkolepými bitevními scénami; to ostře kontrastuje se starým narativem RPG, kde byl úvod klidnější než voda v žumpě. A Home Far Away ale opět následuje tradiční schéma starého typu, ve kterém se první desítky minut musíte zabývat neuvěřitelně triviálními úkoly typu chytání slepic a nakupování dárku k narozeninám, místo aby hráče k obrazovce přikovala pořádnou invazí plnou krve, potu a slz. Tragédie funguje vždy, zvláště v grafice stylizované do mangy.
Ačkoliv vývojáři z Strangeluv díky bohu opepřili zaběhnuté téma řadou miniher (jako rybaření či házení nože) a snažili se sebevíc zamaskovat některé zastaralé featury RPG Makeru (takže boj naoko vypadá jako že je izometricky vyvedený), jejich A Home Far Away se stále řadí do zástupu klonů, kterých tu už bylo nespočet. První tým, který do RPG Makeru vytvoří nemangovskou grafiku, začne dynamicky a opepří dialogy cynismem a vulgaritou, ode mě dostane absolutní hodnocení. Protože tak dlouho se s RPG se stejným tématech chodí, až začnou i arkády vytvářet lepší příběhy.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 14 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...