Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

A House in California – poetika v osmibitové grafice

Aktualizujeme aktualizováno 
Jak se zabavit, když je venku už tma a nuda? Sbírejte světlušky, lákejte ptáky a hoňte motýly...Dělat toto ve skutečnosti, tak vás odvezou do blázince.
55

A House In California

Platforma: Freeware
Výrobce: Cardboard Computer

  • surrealistické a poetické
  • zajímavý nápad
  • pro někoho ošklivá grafika
  • v podstatě bez příběhu

Stáhnout

"Babičko, venku je velká tma, mám strach!“

"Tak běž pochytat pár světlušek, aby nám osvítily cesty.“

house_02

Ano, až takto poeticky začíná A House In California a jako nemnoho her před ní ukazuje, že krása se dá vyjádřit i pouhými slovy a velmi jednoduchými obrazy na jinak stroze zpracovaném a graficky nevýrazném pozadí. AHIC je klasickou klikací záležitostí, ale poněkud jinak pojatou, než je v rámci "point&click“ adventur zvykem. Náš pixelovitý hrdina, při honbě za blikajícími světluškami a dalšími prapodivnými tvory projde sice velmi krátkou, ale zato poetikou naplněnou cestou.

house_03

Jak již bylo řečeno, dnes recenzované dílko je v lecčem skutečně odlišné od jiných dobrodružství a to hned v několika bodech. Tím nejzajímavějším je prvkem je zde použité přepínání akcí tlačítka myši. To je jiné, než na jaké jsme uvyklí už z mnoha staromilských adventur. Je přítomno i zde, ale místo standardních příkazů jako "Seber“, "Prohlédni“ nebo "Použij“ se v AHIC dočkáme mnohem zajímavějších variací, jako je například příkaz "Remember“ tedy "Vzpomeň" Či "Vzpomínej“. Právě díky "Vzpomínání“ se náš hrdina pohybuje mezi jednotlivými lokacemi, nebo chcete-li obrazovkami. Při "Vzpomenutí si na Měsíc“, který se vyskytuje v první lokaci, se hrdina jednoduše přesune... no, přímo na Měsíc.

house_04

Bohužel, jak je patrné z okolních obrázků, graficky je na tom AHIC sice poměrně stylově, ale onen Měsíc a jiné lokace ve zdejším podání neoplývají mnoha lákadly a skutečně vypadají doslova jako teletext, možná v ještě méně barvách. Ačkoliv jsem si jist, že grafické zpracování není způsobeno neschopností nebo leností autorů, ale jejich rozhodnutím, že přesně takto má jejich hra vypadat, je to právě grafika, která způsobí, že mnoho potencionálních hráčů se při pohledu na obrázky rozhodne hru zatratit. Je to částečně škoda, protože i když AHIC dostává pouze průměrné hodnocení, není to tím, že by byla špatná, ale protože je pouze nevýrazná. Co ji drží tak tak na hladině, aby se úplně neutopila je ona poetika příběhu. Připomíná trošku nesmělosti a nezkaženosti Malého Prince a zvláštnosti a obdivuhodnosti Gulliverových cest. Kdybych A House In California četl místo toho, že bych ho hrál, měl bych z něj hřejivý pocit radosti. Takto si odnáší jen a pouze onu průměrnou známku. Stejně jako příběhy již zmíněného Malého Prince, nebo zaprášená poetika Hrabalových děl, není ani tento Dům v Kalifornii pro každého.

house_06
Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

55 %

Hodnocení čtenářů

18 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 7 čtenářů

Nejčtenější

RoonSehv: NeTerra je po všech stránkách dokonalé dobrodružství

RoonSehv: NeTerra

Jedna z nejslavnějších adventur zdarma? Ne tak docela. RoonSehv je jen kopie Mystu. Ale zato v každém ohledu...

Další z rubriky

Hlavní hrdinka Ten Weeks nepoznává ani vlastní rodinu

Ten Weeks

Ztráta vlastní identity je hrozná. V této experimentální adventuře, která vám ukáže, jak děsivá může být psychologická...

Peace-Keeper je nepřetržitá a brutální řežba

Peace-Keeper

Skvělých 3D akcí je mezi Plnými Hrami pomálu a Peace-Keeper je o to cennějším přírůstkem. Krvavá a rychlá akce se tady...

Taktická City of the Shroud má nejpodivnější soubojový systém

City of the Shroud

Taktické strategie nemusejí být nutně klony X-Comu. Prapodivný příběh téhle hry předčí snad jenom sám soubojový systém,...



Najdete na iDNES.cz