Acid Arena Monster Blast - další drogový úlet
Občas by bylo velmi zajímavé nahlédnout do hlavy některých vývojářů. Francouz Jean Luc Renin již několik let se svým týmem sveřepě pracuje na svém projektu Acid Arena. Po předchozím Acid Arena Turbo vytvořili nejnovější verzi s přídomkem Monster Blast. Opět nám dají nahlédnout do šíleného světa barev a iluzí v drogového oparu. Nemusíte brát žádné LSD a přesto se vám dostane zážitku, který ve vás zanechá velmi silné pocity. Nebudu soudit, zda pozitivní nebo negativní, protože celá hra je kontroverzní a jisté je jen to, že se těší značné popularitě. Nuže, opusťme temná zákoutí doomovek a vrhněme se do míst, kde je všechno "tak trochu jinak". V žilách Acid Arena proudí vznešená krev enginu z Quake 3 Arena. I přes řádku změn je s tímto komerčním trhákem stále svázána. Způsob načítání levelů, tvarová inspirace některými monstry, častý výskyt kruhových arén je jen několik z nich.
Quake 3 Arena mi osobně připadal nerealisticky barevný. Pokud bychom ho však postavili vedle Acid Arena Monster Blast, krčil by se jako Popelka vedle vzorkovníku Kooh-i-nooru. Textury září, mění barvy, absolutně k sobě neladí, jsou velmi nesourodé, takže působí dokonale psychedelickým dojmem. A netýká se to jenom textur, ale i designu levelů, dveře i rampy mají jiný tvar, skokánky vás vymrští do výšky a během několika vteřin proletíte celým barevným spektrem. A podobné vzezření mají i obludy v arénách, každé písmeno v menu je psáno jiným fontem. Čekáte po tom všem Kalašnikova a páčidlo? Ne, ne, ani zbraně se nevymykají bizarnosti. Doprovodné hlášky tentokrát namluvila žena s hláskem jako po týdenní technoparty.
Nebývá zvykem, abych věnoval takovou pozornost vizuálnímu zpracování, ale to je zde vlastně tím hlavním tahákem a minusem zároveň. Jistě stojí za vyzkoušení, je to přeci jenom zcela něco odlišného a lákavého, ale pokud si chcete zahrát, postaví se vám do cesty řada překážek. A troufám si říct, že po několikadenní nonstop pařbě vás nepoznají ani vlastní rodiče.
Acid Arena Turbo Blast nabízí sadu levelů klasického deathmatche, další se vám otevřou po jejich úspěšném dohrání (rozuměj vítězství v nich). Co se týká obtížnosti, tu lze nastavit, ale třeba v porovnání s Q3A je laťka nastavena výš již tím, že se na rozdíl od křemíkem řízených protivníků v tom barevném zmatku hůře orientujete, mnohdy skočíte namísto munice po kusu vystřelené bomby atd.. Ještě před pár lety se jazýček, zda po hře sáhnout, nakláněl podle rychlosti vašeho internetu. Dnes je to především otázka zvědavosti. A musím uznat, že i přes překážky, které si hra vlastně sama staví svým originálním zpracováním, určitě stojí za vyzkoušení, i když u ní nestrávíte stejně dlouhou dobu, jako kdyby šlo o 3D střílečku s klasickým konceptem.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 20 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Pronájem komerčního prostoru- hala 450 m2, Ostrava
Ostrava - Vítkovice
15 000 Kč/měsíc