• pěkná grafika
  • výborná a různorodá hudba
  • postupné vylepšování a získávání schopností
  • texty jsou nečitelné
  • na ovládání je třeba si zvyknout

Action Mogura

Už na první pohled je jasné, kde že si plošinovka Action Mogura bere inspiraci. Ve slavném ježkovi Sonicovi. Ovšem místo rychlého ježka zde máme silného krtka nadaného schopnostmi, jako je metání bumerangů, skákání ze stěny na stěnu, nebo vrhání bomb. Tato japonská hra je skoro dokonalou arkádou a její jediná nevýhoda tkví v tom, že všechny texty v ní jsou v japonštině.

Action Mogura

A bohužel díky tomu vám nejsem schopen přesněji reprodukovat děj této hry. Japonsky neumím, a pokud japonsky neumí váš počítač, budou se vám všechny texty ve hře zobrazovat chybově. Jedno je ale jasné. Náš hrdinný krtek, který spíš vypadá jako medvěd, musí zachránit všechny obyvatele svého městečka, které, bůh ví proč, unesli zákeřní roboti. Má k tomu ovšem své předpoklady.

Action Mogura

Kromě skoků a schopnosti poměrně rychle se pohybovat je jeho největší výhodou, že dokáže vystřelovat jakési energetické výboje velmi záhy za sebou. Ty ovšem nemají velký dosah. Místo toho ale může svou energii koncentrovat a vystřelit obrovský, devastující paprsek, který zničí všechno cestou. Tím to však teprve začíná. Postupem se mu odemknou další schopnosti, jako je skákání mezi zdmi, nebo vrhání bomb, čímž si může odhalovat tajná místa a nalézat nové cesty.

Action Mogura

Tyto schopnosti ale nezískáte jen tak zbůhdarma. Obšťastní vás jimi až zachránění vesničané, přičemž vlastně platí, že co úroveň, to jeden zachráněný. Takto postupně zabydlujete svoje domovské město a vděční sousedé vám postupně vylepšují ony schopnosti.

Action Mogura

Boje v Action Mogura jsou velmi rychlé a na přemýšlení není moc čas. Díky možnosti vracet se do již absolvovaných úrovní občas musíte nechat nějakou nedostupnou věc ležet a vrátit se pro ni, až budete mít schopnost, která vám její získání umožní. Náš krtek je přitom slušný cvalík. Kromě domovské vesnice obsahuje hra celých patnáct bojových úrovní, takže vám vydrží na slušně dlouhou dobu.

Action Mogura

Čeho si všimnete hned, je pěkná kreslená grafika. Každá úroveň je přitom stylově jiná a představuje kromě jiné vizáže i odlišné nápady a překážky. Co hned tak nezaregistrujete, je vynikající hudební doprovod, který se v každém levelu mění. Od rockových nářezů přitom hra osciluje až k elektronickým melodiím, takže ani v tomto směru se nebudete nudit.

Action Mogura

Jedinou velkou nevýhodou tak je již zmíněná japonština, se kterou mají naše české počítače možná větší problém než my. Díky tomu, že Action Mogura je celkem ukecaná hra, budete přeskakovat spoustu nesrozumitelného textu a může se stát, že se i zaseknete, protože vám unikne něco, co byste normálně měli vědět.

90 %

100 %

Doposud hodnotilo 4 čtenářů