Autoři ze studia Powerhoof mají talent na vyprávění vypjatých příběhů. Po mrazivém a tísnivém Peridium nám servírují nové dobrodružství a stejně jako v předchozím případě se budete muset potýkat se situací, která je minimálně stejně tak dramatická.
Hlavní hrdina této barevné, ale velmi naturalistické adventury má to štěstí, že se mu jako jedinému podaří uniknout o vlásek smrti při ztroskotání malého letadla. Zároveň ale má tu smůlu, že se ocitá na opuštěném ostrově, daleko mimo možnou záchranu. Nebo je všechno jinak?
U hry se nesmíte nechat zmást retro zpracováním, ani na první pohled přemrštěnou barevnou paletou. Alluvium je dokonale profesionální titul. Hratelnost je klasická do té míry, že sbíráte předměty, kombinujete je v inventáři a snažíte se řešit jednoduché hádanky.
Výrazně méně tradiční je ale styl vyprávění. Děj je vyprávěný ústy hlavního hrdiny (kompletně namluveného) během vypjatých scén, během nichž se musíte rozhodnout, co dělat dál. Zapomeňte na trpělivé a poklidné hraní. Tady jde neustále o život!
V jednu chvíli se vás snaží sežrat smečka vlků, pak čelíte na vás namířené pistoli, nakonec budete muset v časovém presu zařídit, aby si vás všimla kolem proplouvající loď. Během těchhle epizod asi často umřete.
Alluvium působí po všech stránkách velmi přesvědčivě a profesionálně. Při hraní máte pocit, jako byste četli dobrodružný román. Hra je kratší a odehrává se jen na několika málo obrazovkách, ale plně vám to vynahradí chytře napsaný příběh a jeden nečekaný dějový zvrat. Jen tak mimochodem, hra vznikla během pouhých dvou týdnů.