Ark 22 – v hlubokém vesmíru
Ark 22
Platforma: Freeware
Výrobce: Srehpog
- OBROVSKÝ herní svět
- DESETIHODINOVÁ hratelnost
- Všeobecná nedotaženost
- Všeobecná zmatenost
ark22_poster
Daleko z dob, kdy svět ještě mluvil o Saddámu Husseinovi jako o iráckém prezidentovi a Bring Me To Life plnila čelní příčky hitparád, tedy z roku 2003, jsem vytáhl Ark 22, polské sci-fi RPG na tehdy ještě relativně novém RPG Makeru. Tajemná retrospektivní story o tom, jak v hlubokém vesmíru havarovala průzkumná vesmírná loď Archa 22 má ale bohužel schopnějšího scénáristu, než vedoucího vývojáře.
Měl jsem tu možnost recenzovat řadu zajímavých her na RPG Makeru a troufnu si tvrdit, že i dnes může takový Super Columbine Massacre RPG! uspět u hráčů jako nevšední herní herní zážitek, byť RPG Maker je už starý jako hnědý uhlí. Problémem Ark 22 ale je, že hra zvolený engine ani náhodou nevyužívá do té míry, jako konkurence.
Zatímco většina úspěšných her na tomto enginu vsázela na skriptované sekvence i obrovský otevřený svět, a vždy také na časté souboje, první okamžiky v Ark 22 si pravděpodobně zařadíte mezi takové strhující momentky vašeho života jako je návštěva muzea propisovacích tužek či celodenní hlídání vřeštících dětí. Jakmile se totiž objevíte na palubě lodi není jasné, co vlastně máte dělat.
Kupředu se dostáváte metodou pokus-omyl, čili si vyslechnete nudné dialogy desítek postav, z nichž asi půlka vám bude nabízet kafe, než shodou okolností narazíte na tu, která vás posune v ději dále. Bohužel, tento design je symptomatický i pro další úrovně Ark 22 (byť jsem hru, proč lhát, samozřejmě nedohrál) a je příznačné, že byť fanoušci jásající na oficiálních fórech nad krutěhustou délkou (údajně více jak 10 hodin) a obrovskými možnostmi hry, jedním dechem dodávají, že zakysli už v prvním kole a potřebovali k postupu dále návod...
Co tu máme dále? V gigantickém nelineárně prozkoumávaném světě Ark 22 není problém se velmi rychle ztratit – přitom stačilo vytvořit jednoduchou přehlednou globální mapu, po které by panák chodil do "podlokací". Navíc, jak můžete vidět na obrázku vedle, příliš mnoho lokací je až absurdně zbytečných a nudných. Příběh sice zní zajímavě, ale jelikož je prokládán takovými zbytečnostmi jako questy o hledání palivových (či jakých) krystalů, je zbytečně rozmělňován. V dialozích si můžete vybrat maximálně tak ANO, NE nebo KOUPIT KAFE. A vše korunují zmatené souboje.
RPG Maker umožňuje divy, ale k vytvoření dobrého produktu jenom dobré nástroje nestačí. Autor hry, jakýsi Srehpog, vytvořil desetihodinové RPG a jen díky tomuto monumentálnímu rozsahu neklesl Ark 22 pod čáru průměru. Jen pro fanatické milovníky RPG!
PS. Až po sepsání obou recenzí jsem zjistil, že vynikající nová skákačka Umbrella Adventure je prý od stejného vývojáře (byť se mezitím přejmenoval). Čest pokroku, kterého během těch několika let dosáhl!
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 35 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Prodej pozemku 1443 m2, Srbice
Srbice, okres Teplice
2 200 000 Kč