• atmosféra je úžasná
  • celé to působí velice profesionálně
  • dynamická hudba
  • nijak úžasný příběh
  • trošku ošemetný soubojový systém
  • rozhodně by to mohlo být mnohem delší

Nádherná ukázka designérského umu, přístupu a odhodlání, to je Ascension v prvním případě. V tom dalším je to také téměř dokonalá hra, která svým zpracováním, hratelností, zábavou a v neposlední řadě také délkou zcela a naprosto vybočuje ze standardů, které obvykle plné hry zdarma reprezentují.

Ascension
Ascension

Už dlouho jsem nebyl tak nadšený, to mi věřte. Jak říká hned první odstavec, Ascension je z mnoha úhlů pohledu výjimečnou hrou a to nejen v kontextu her zdarma, ale také komerčních titulů. Ačkoliv dějem není Ascension ničím originální, zcela to dotahuje svým zpracováním. Hlavní hrdina Atticus je hlídačem a správcem obrovského mrakodrapu. Jednoho dne se však cosi stane a on ve zcela opuštěné výškové budově zůstává sám ve snaze najít svou zmizelou dceru. Ascension obsahuje velkou spoustu příběhových animací, které dovysvětlují psychologicko-hororový příběh a také díky nimž atmosféra dosahuje svého možného maxima.

Ascension
Ascension

Autoři z Magnesium Ninja, kteří mají za sebou třeba skvělou arkádu Grief, koncipují Ascension jako dvourozměrnou akční adventuru viděnou z bočního pohledu s velkým důrazem na hororové prvky. Celé dílo velmi nápadně připomíná nedávnou indie hru Lone Survivor, ale na rozdíl od ní, Ascension je zcela zdarma a v mnoha ohledech ji i dalece překonává. Prázdné koridory mrakodrapu, osvětlené pouze velmi rychle se vybíjející baterkou, jsou dokonalým místem k dramatické hratelností, u které prim hraje především skvělá atmosféra, v níž dílo exceluje. Mnohdy hráč narazí na podivná monstra, která zprvu neozbrojen musí obcházet, či později likvidovat. K likvidaci slouží zcela logicky zraně, k obcházení pak možnost zadržet na chvíli dech a pohybovat se po omezenou dobu velmi potichu.

Ascension
Ascension

Ascension je nádhernou ukázkou technické brilantnosti. Vše funguje bezproblémově: 2D grafika je detailní a zajímavá, prostředí plné interaktivních předmětů a hlavně se procházení chodeb jeví jako velmi zábavné. Ukládání hry pomocí zrcadel v koupelnách v každém patře je chytře vymyšlenou finesou, jak zbytečně nesrážet vynikající mrazivou atmosféru a přitom dát hráči možnost ukládat více či méně podle vůle. Předměty jako lékárničky, zbraně, baterie a náboje nacházíte jen velmi zřídka, nepřátelé se však také nenacházejí v každé chodbě a tak hra nabývá na hloubce a jasně ukazuje, jak by měl skutečně vypadat titul z žánru tzv. „survival horor“.

Ascension
Ascension

Graficky je hra překrásná, hratelně originální a zábavná, atmosférou podmanivá a hudbou, která je dynamická a mění se jednak podle prostředí, tak podle dění na obrazovce, je celý Ascension přenesen do nových výšek herní nirvány. Nejsem schopný nalézt vyložená negativa a to je u recenzenta velký problém. Ascension však negativ mnoho nemá. Kdybych mohl zmínit, tak snad trochu vysokou obtížnost, nebo nepřesný a vláčný soubojový systém. To však jsou velmi subjektivní výtky člověka, který obtížně hledá na Ascension jakékoliv chyby. Jedná se tedy o jeden z tzv. „must play“ titulů. Tedy těch, které musíte bezpodmínečně zkusit, pokud to hrami myslíte jakkoliv vážně.

90 %

69 %

Doposud hodnotilo 33 čtenářů