Když se řekne klasická hra, většině staromilců se vybaví věcí jako Pacman nebo Tetris, a jako Had zůstane neprávem trochu zastrčený v paměti. Přitom kolik hodin života nám vyplnila při čekání na zastávkách, ve škole či u doktora? Lze ale starého Hada úspěšně upravit do dnešních poměrů? Jak to udělat? Trojrozměrnou grafikou? Fyzikálně věrným pohybem? Či snad inovovanými pravidly?
Dnešní výstřelek od Charlie Dog Games se o to pokouší poslední variantou. Stále zůstává věrný červ, který požírá objekty na mapě a tím se prodlužuje. Ani pohyb není zcela svobodný, každá mapa je pospojována řadou styčníků mezi kterými červa navádíte myší, přičemž pokud budete nešikovní a napálíte to sami do svého ocasu, přijdete o život.
Červ ale nesbírá pouze jeden druh teček. Na mapě jich jsou tři a později i více. Tady přichází inspirace Zumou, klasickou akčně-logickou hrou mnoha děvčat, protože abyste se zbavili alespoň části ocasu, musíte za sebou sežrat tři stejné typy objektů. Nejedná se pouze o prostředek jak hada zkrátit, při každé redukci se vám zároveň i přičtou body do panelu nalevo. Jakmile je panel plný, otevře se vám exit do dalšího kola.
Autoři si dali záležet i na level designu, takže vás čekají různé geometické útvary i variace na domeček jedním tahem. Rozhodně kvituji s povděkem, že se hře vždy podařilo mě novým kolem překvapit a třebas i pobavit. V pozdějších kolech můžete narazit i na přibývající miny, takže hráče k dokončení kola tlačí i jiné nebezpečí než jeho vlastní pilotáž.
Co se dále povedlo je vizuální zpracování. Atomic Worm se obejde bez 3D výstřelků, přesto má jednotný vizuální styl, který i dnes dokáže zaujmout. Hře by se sice dala místy vytknout vyšší obtížnost nebo občas nepřesné vedení hada myší, ale tyto jsou už nepatrné vady. Více zamrzí absence savování; pokud přijdete o životy, musíte začít znovu.
Atomic Worm má málo nedostatků – otázka totiž zní, jak lépe by šlo zrenovovat kultovní hru pro dnešní hráče? Famózní je už fakt, že hra se povedla a funguje aniž by přitom pošlapávala předlohu. To samo o sobě považuji za známku skutečně kvalitních vývojářů mnohem více než fotorealistickou grafiku nebo natahovaný děj.