Kozel Trevor má zajímavý životní příběh. Až do svých dvaceti let byl obyčejným kozlem co ožíral sousedovi záhonky. Pak se ale něco stalo – Trevor, zvědavec při průzkumu okolí svého skromného obydlí narazil na tajemnou studánku. Jakmile se napil, začaly se dít věci! Krom toho, že našel životní cíl - zachraňovat nevinná stvoření před těmi zlými -začal také mít obrovské zažívací potíže. Zvláště po požití kari se začal nadýmat jako horkovzdušný balón. Jeho „prdy“ získaly na síle natolik, že když si „ulevil“ bylo to jako by měl na pozadí raketový pohon. To mu však v konání dobra bylo jen ku prospěchu. Tak létal nad svou zemí, Ungulónií, osedlával nevinná zvířatka, aby je dovedl do bezpečí stájí, ládoval se kari v sultánských palácích a střílel havěť co se mu připletla do cesty.
Tolik k příběhu a vlastně i smyslu hry. Ovládání kozla je jednoduché – šipky pro směr a Ctrl pro střelbu (stačí držet a máte „autofire“), nic víc. V palácích si dobíjíte zásobu „smrtonosného koření“, díky němuž má Trevor svůj „prdomotor“ a jehož zásluhou může střílet. Zvířata, která chcete zachránit osedláte a svezete se na nich až do „kravína“, kde je necháte jejich osudu. Po obrazovce se můžete pohybovat volně a létat si doleva-doprava jak se vám zachce. Jinak se jedná o hru ve stylu Project-X (až na avizovanou větší volnost a zachraňování lam). Když zachráníte všechno co zachránit jde, následuje přesun do dalšího kola. V této hře jde, podobně jako třeba v PacManovi, spíše o dosažení High-Score, než nějaké „projetí hry“, proto nečekejte zas tak velkou variabilitu prostředí a nepřátel.
Grafická stránka je dostačující a ne zbytečně přeplácaná, což je jen dobře. Hudba neruší, ale příliš ji v průběhu hry neregistrujete(snad až na východní rytmy u paláců-zásobáren kari). Přátelům, kteří přišli zrovna, když jsem hru hrál přišel kozel Trevor s jeho prděním velmi vtipný – nejsem si jist, zda to nebylo způsobeno alkoholem kolujícím v jejich žilách, ale i já se ze začátku vyžíval jen bláznivým létáním kolem dokola.
Útok zmutovaných velbloudů 2 vás jistě na chvíli zaujme, ale křivka zábavnosti má brzy klesající tendenci. Hlavně díky monotónnosti a malé variabilitě. Musím přiznat, že mě tato hra mnohem víc bavila na automatech. Vhledem k tomu, že toto má být předělávka speciálně ze ZX Spektra, je však přímé srovnání scestné. Ani v případě nostalgiků si však nejsem jist, zda je dílko uspokojí. Zahrajte si to, zasmějte se, zachraňte pár stračen, několik lam a opět smažte – nevím, jestli se mezi vámi najde někdo, kdo bude útočit na rekordy ve skóre. Pokud ano, tak klobouk dolů, máte výdrž.
- sobota 21. května 2005