Barkley Shut Up and Jam: Gaiden - New York v budoucnosti
Z příběhové linie nastíněné v netradičně dlouhém intru jsem si odnesla poměrně rozporuplné dojmy. Na jednu stranu je třeba ocenit originální pojetí, naprostou nekonvenčnost a invenci, projevenou co se smíchání několika námětů týče. Hra se totiž odehrává v budoucnosti, přesněji řečeno v post-apokalyptickém New Yorku, někdy kolem roku 2040. Svět není ani trochu podobný tomu dnešnímu a vše se navíc točí okolo basketbalu. Ten prakticky vymizel z povrchu zemského, v čemž má údajně prsty i hlavní hrdina, vášnivý basketbalista. Jeho lásku k tomuto sportu sdílí i jeho synek, s nímž ostatně vede i některé první rozhovory. To ale brzo utne, rozhodně se totiž vydat do samotných ulic New Yorku. Na nich ale již delší dobu nepanuje bezpečí, místo toho se střílí a okrádá každý, kdo se odváží vystrčit paty z domu.
To ostatně poznáte na vlastní kůži, při procházení 2D lokacemi viděnými izometrickým pohledem totiž budete většinou objevovat téměř opuštěná místa, na kterých se většinou nachází řekněme jen několik málo NPC. S těmi lze jako v jiných RPG zapřádat rozhovory, které byly ve většině případů celkem rozvětvené, co se délky týče. Jinak je hra příkladem poměrně lineární hry, kde sice nemusíte kráčet vyšlapanou cestičkou, jak vám autoři připravili, přesto se na tu hlavní budete muset vždy vrátit, abyste úkol vyřešili. To bude mnohdy souviset se sbíráním předmětů. Vedle toho lze taktéž prohlížet věci ležící okolo vás a tím získávat cenné informace. Zkrátka řídit se základními praidly izometrického RPG, které je v tomto případě obzvláště příběhově silné – i když na druhou stranu tak trochu „amerikanistické“. Přeci jen bojovat za práva basketbalu asi není sen každého druhého obyvatele České republiky.
Asi největším záporem Barkley Shut Up and Jam: Gaiden je technická stránka. Hra sice běží roztažená na celou obrazovku, její opravdové rozlišení je ale uboze malé. A tak vlastně vypadá celá hra dosti rozpixelovaně, což výrazně kazí celkový dojem. I tak jsem si ale z hraní odnesla více-méně příjemné pocity, pokus tedy překousnete problémy co se technické stránky týče, bude se vám hra líbit taktéž.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 16 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...