Naštěstí ale můžeme hned ze začátku konstatovat, že švédští vývojáři jsou na tom kvalitativně skoro stejně jako ti čeští, američtí, angličtí čí japonští. Ba co víc, autor Båtspelet dokonce svou hru obalil do příjemné 2D grafiky zpracované do příjemných detailů, což se hned tak nevidí.
Na vás bude, abyste se ujali ovládání obrovského korábu plujícího po úzké úseku moře. Vzhledem k tomu že nejste nikde u mělčiny je třeba počítat s poměrně slušnou hloubkou, které hojně využívají nepřátelská plavidla, na jejichž likvidaci celá hra vlastně stojí. Těch je hned několik druhů a liší se nejenom hloubkou ponoru. Jednak to budou obří obrněné b̈ponorky plavící se téměř až u spodního okraje obrazovky. Ke slovu se dostanou i ponorky pohybující se blíže k hladině, jejichž zasažení již není tak tvrdým oříškem. Na druhou stranu z těchto někdy dopadne část neustále vypalující torpéda, která vás ohrožují. A pak jsou tu také podmořští živočichové, zejména pak medúzy a to všech různých velikostí. Těm je radno věnovat pozornost největší. Ty totiž narozdíl od lodí plují ve vertikálním směr a ve chvíli, kdy proniknou až na hladinu a vy rychle nezareagujete, není vám již pomocí. Snad akorát použitím speciálního elektrického šoku jež je jednou z nabízených zbraní. Druhá možnost spočívá ve vyhazování barelů přes palubu, které klesají konstantní rychlostí dolů a musí zasáhnout loď aby ji zničili.
Nepříjemné a možná trochu špatně viditelné ve víru boje jsou torpéda vystřelovaná směrem vzhůru, tedy k vaší lodi. Ve chvíli, kdy vás nějaké zasáhne, hra okamžitě končí zapsáním aktuálního skóre do tabulky nejlepších hráčů, což je možná trochu škoda. Kdyby autor do hry zakomponoval alespoň dva životy, bylo by to podstatně záživnější než začínat stále od znova. I tak je ale Båtspelet zajímavou herní variací na ne zrovna frekventovaně omílané téma, což je jedině dobře.