Město, či hrad chcete-li, je v obležení. Svrchovaně moudrý král a panovník se tedy rozhodne jinak neprostupnou blokádu nepřátelských rytířů obejít způsobem, jaký by čekal jen málokdo.
Vydá příkaz, aby byl vybrán ten nejpovolanější, nejloajálnější a vůbec nejlepší voják z celé hradní posádky a ten bude následně s žádostí o pomoc pro spřízněného vladaře katapultován přes hradby a opevnění až za nepřátelská ležení. Nápad jinak originální, bohužel s naprosto zanedbatelnou pravděpodobností, že dotyčný vůbec katapultaci přežije v jednom kuse. Bohužel, slovům panovníka nebylo v tomto temném období lidských dějin dobré odporovat.
Pravdou ale je, že veliteli hradní stráže se ani za mák nelíbí, že by měl na tak hloupý pokus obětovat nějakého svého muže a tak je rozhodnuto. Krátký výhled z ptačí perspektivy na nepřátelskou armádu bude nabídnut tomu nejhloupějšímu, nejošklivějšímu, nejsmrdutějšímu a tedy dokonale postradatelnému jedinci...Tedy hlavnímu hrdinovi. Tomu se i přesto, že rozumu moc nepobral, vidina jeho těla rozprsknutého někde vzadu na louce moc nezamlouvá a tak se schová do kopky hnoje, aby se před hlídkou, která ho hledá skryl. Po chvíli si ovšem tento nešťastník uvědomí, že z této pozice se svým osudem sotva co udělá a tak bez jakéhokoliv plánu dojde k závěru, že je potřeba obléhání hradu co nejrychleji ukončit...Dá se tedy do díla.
Besieged je další dílo postavené na léty prověřeném systému AGS. Kdo měl s tímto adventurním enginem co do činění alespoň v jednom případě, ví co může od Besieged očekávat. Klasická point&click hratelnost se všemi svými výhodami i neduhy. Je zajímavé, jak se freeware hry na tomto enginu podobají jedna jako druhé, ale nad tím jsem se již kdysi pokoušel polemizovat a tak toto téma ponechám jen s poznámkou, že ani nevím co o Besieged dál psát. Až tak je podobný.
Snad jedinou zajímavou věcí na hře je množství možností, jak ve hře přijít o život. Obvykle je v adventurách (Ještě k tomu tak krátkých.) jedna či dvě možnosti, jak nesprávným postupem ve hře umřít. V Besieged jsem hned z první obrazovky našel dvě cesty, na kterých jsem byl zprvu katapultován a podruhé dekapitován. Vždy jsem ale umřel takovým způsobem, že se mi to líbilo.
Pro někoho, komu nedostatek originality nevadí a „sjíždí“ jedno AGS dobrodružství za druhým, může být Besieged celkem vtipným a v rámci mezí zábavným zářezem na pažbě. Já ovšem, jako recenzent, musím být trošku přísnější. Nekanónujte mě prosím za to.