|
Chystaný Billiard Challenge (BCH) není ani zdaleka prvním pokusem autorů o reálnou kulečníkovou simulaci. Již před několika lety světlo světa spatřil Pool 3D, který však nesahal tomuto projektu ani po kotníky, a to jak po stránce grafické, tak i co se týče rozsáhlosti. Dle slibů tvůrců by měl BCH nabídnout rozsáhlou kampaň, jež bude dále členěna na tři rozlišné druhy her (POOL, CARAMBOL, SNOOKER) a možná i nějaké ty bonusové. Ačkoliv není vývoj ještě ani zdaleka u konce a na tvůrce čekají spousty hodin intenzivní práce, objevila se již na fóru Českých Her betaverze 0.3, jejímž prostřednictvím můžeme alespoň část finální verze okusit.
Samotná obsáhlost betaverze jasně vypovídá o tom, v jak brzkém stádiu se hra teprve nachází. Pokud jste totiž doufali, že si alespoň trochu zasoutěžíte, budete s největší pravděpodobností zklamáni, neboť jak hlásá hned první obrazovka, beta 0.3 je určena především pro zhodnocení fyziky celé hry a její stability na jednotlivých operačních systémech.
I přesto si však trochu zašťouchat do kuliček rozprostřených na hracím stole můžeme. Aby byl dojem z hry co možná nejreálnější, je hrací stůl umístěn v prostorách nevelké hospody, v jejímž popředí se nachází bar nabízející hned několik druhů alkoholických nápojů, kolem postává několik barových židliček, na bocích místnosti se nacházejí dosud neobsazené stoly a židle, jež čekají na příchozí návštěvníky, a díky reproduktorům umístěným v rozích místnosti jste nepřetržitě zásobováni pohodovou muzikou.
Samotná pravidla či bodové hodnocení za správně odstrčenou kouli ještě v této verzi bohužel zabudovány nejsou, proto nám nezbývá, než se vrhnout rovnou na fyziku a technické zpracování. Co se týče provedení pohybu koulí, odrážení od hran stolu apod., to se mi zdá zcela v pohodě a odpovídající zhruba reálném chování. Pouze mě někdy zarazila až moc dlouhá doba opravdu pomalého pohybu zejména hlavní bílé koule, což je dosti frustrující zejména v případě, že musíte čekat, než se zcela zastaví, abyste se mohli pustit do dalšího šťouchu.
Technická stránka je vskutku zdařilá. Celá hra je kompletně vyvedena ve třech rozměrech a vesměs velice líbivě. Veškeré okolí je zpracováno s příjemným důrazem na detail a na jednotlivých koulích lze pozorovat zdařilé a věrně vypadající odlesky, stejně jako stíny nacházející se pod samotným stolem i všemi ostatními. Jak se tedy zdá, má Progress Studio dosti reálnou možnost dotáhnout svůj chystaný projekt do velmi důstojné podoby a učinit z něj jeden z nejlepších freewarových kulečníků vůbec. Podmínkou však bude, aby byla chystaná kampaň dostatečně propracovaná a zábavně podávaná. Buďte si jisti, že vás o této hře budeme ještě v průběhu následujících měsíců informovat.