Ve hře myší nebo klávesnicí jen a pouze kombinujete několik desítek různých kostiček do nespočetného množství kombinací. Plocha, na kterou stavíte, není úplně neomezená, ale je dost velká na to, aby jste si mohli postavit vlastní hrad se stovkami místností. Celé prostředí je plně trojrozměrné, a jak ví každý, kdo někdy dělal v libovolném CADu, nejlépe se rýsuje v pohledu seshora. Výsledky vaší práce si můžete uložit i jako obrázek.
Lego puritáni, oba dva chodící na Plné hry, by se měli mít na pozoru. Isaksson do repertoáru zařadil jak kostičky Lega, tak i jeho švédské kopie Byggis, a některé dílky si prý zcela od nuly vymyslel sám. Ať je to jakkoliv, a že já tomu jako správný recenzent rozumím ze všech nejmíň, je pěkné, že škála stavitelských možností sahá od rodinného domku až po letadlo nebo zaoceánskou loď.
Poněkud nevýhodou je nemožnost rozdělit si už postavené konstrukce a například tak do postaveného domu vložit panáčky. Jakmile jednou postavíte místnosti střechu, není jiná možnost, jak pod ní cokoliv změnit, než nezvratně umazat podstatnou část konstrukce. Rozhodně jsem taky měl potíže se smysluplným stavěním v jiném horním pohledu. Zamrzí také absence vytvoření si vlastního dílku, i když pak by se možná stavění příliš zjednodušilo.
Jste-li kreativnější duch, asi jste nejpozději po prvním odstavci hru sosnul. Pokud jste naopak dočetl až sem, doufajíc, že se v BlockCADu objeví nějaké výbuchy a střeva, asi v IQ testech příliš neskórujete. U BlockCADu více než kdy jindy záleží na tom, jaké hry a programy máte rádi. Lidé, kteří se zálibou staví a třeba se jim líbil i Phun (byť tohle je trochu něco jiného) si s BlockCADem určitě vyhrají.