Blow - originalita není sprosté slovo
Když roku 1968 vynálezce Engelbart a jeho kolegové předvedli světu počítačovou myš (prvotní název byl X-Y position indicator), obrovská spousta lidí byla naprosto unesena, protože se v té době jednalo o počin skoro z oblasti scifi. Do roku 1995 se prodalo přes sto milionů kusů a v dnešní době je počítačová myš u každého počítače a jejich počet se počítá na miliardy. Dnes už si málokdo uvědomuje, jakým obrovským přínosem byla a je tato jednoduchá periférie, která vám leží na dosah ruky a kterou již dnes bereme jako samozřejmost. Schválně, zkuste si své PC ovládat bez pomoci myši. Žádná legrace, že?
A proč o tom tak sáhodlouze vyprávím? Tímto pohledem do historie jsem jen chtěl upozornit na fakt, že počítačová myš je už na světě hezkou řádku let a jako taková, stejně jako spousta kdysi neuvěřitelných věcí, již zevšedněla. Pravdou je, že ke hraní počítačových her je myš naprosto nepřekonatelným nástrojem a jen těžko někdo vymyslí něco lepšího, ale lidé mají rádi změnu a další herní periférie, jako jsou gamepady, joystiky, webkamery, (např. EyeToy pro Playstation 2) jsou již na světě taky dost dlouhou dobu a popravdě řečeno, chtělo by to už něco nového.
Přesně to samé si asi říkal i Kyle Gabler, autor hry Blow, o které teď něco povím. Napřed chci upozornit na fakt, že termín hra zde není moc na místě, protože se jedná spíše o malou hříčku, která dokáže zaujmout svým netradičním ovládáním, než svou náplní. Ke hraní totiž nevyužijete ani jednu z výše uvedeným herních periferií, ale zařízení, o kterém by si nikdo ani nepomyslel, že by někdy mohlo posloužit ke hraní her. Mluvím tu o zcela obyčejném mikrofonu, bez kterého si tuto hru nezahrajete, neboť se ovládá výhradně zvukem. Na herní obrazovce stojí dva panáčci - jeden drží v ruce provázek, na jehož konci visí splasklý balónek, a druhý drží v ruce pistoli. Když jemně syčíte do mikrofonu, balónek se plní vzduchem a pomalu prvního panáčka zvedá do vzduchu, ale pokud uděláte hlasitější zvuk (například tlesknete), tak druhý panáček balon prostřelí a můžete začít s nafukováním znovu. Toť vše.
Když uvážíme, že celý tento projekt vytvořil autor za jeden jediný den, tak nezbývá než smeknout před jeho schopnostmi, protože po programátorské stránce je vše bez chybičky a i grafika je na velmi dobré úrovni. Panáčci mají svůj osobitý styl (řekl bych ala Tim Burton) a pozadí, kde dominují větrné mlýny, jejichž vrtule se otáčí podle míry vašeho foukání, je taky velmi pěkné. Hudba, která hraje v pozadí, je příjemná a neruší.
Možná si říkáte, proč ztrácím čas recenzováním něčeho, co je hrou tak napůl a proč svůj čas raději nevěnuji něčemu lepšímu, ale věřte mi, že přestože nejde ani tak moc o hru, tak si vyhrajete až až. Osobně jsem se hodně bavil tím, když jsem zkoušel, které zvuky mi balónek nejlépe a nejrychleji nafouknou, aniž by mi ho druhá postavička prostřelila (nejlépe se mi osvědčilo vrzání židle). Nejde o nic na delší dobu, ale i ta chvilka, po kterou si budete s touto hříčkou hrát, stačí k tomu, aby jste nelitovali stahování této originální záležitosti. Jinak se omlouvám za rozvleklý a odborný začátek, ale myslím si, že trocha vzdělání a zamyšlení nemůže nikomu uškodit...
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 38 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!