Doporučujeme

Calsoon 2: The Legend of Looncalsoon - návod

Perla freeware adventur loňského roku: to je bezesporu Calsoon 2, příběh o ztracených teplácích, který je na freeware poměry nebývale dlouhý a nebývale kvalitně graficky a zvukově zpracovaný.

Calsoon 2

(Ne)lehké začátky
Jděte směrem na východ na obrazovku s chatou. Uvnitř vezměte lopatu, kladivo a kleště. Kleštěmi ještě vytáhněte žhavé uhlíky z ohniště a vraťte se zpět. Jděte severně a promluvte si s tlustým Willym. Aby vás spustil dolů, bude potřeba získat nějakou tu minci, ale krást mu ty jeho není jednoduše možné. Vraťte se zpět a jděte na jihozápad. Zakřičte do hluboké jámy a posléze se vydejte na jihozápad, jihozápad a severovýchod k velkému stromu. Seberte zde pilu a vraťte se k jezeru. Přibližně uprostřed ledu je oblast, která se hlásí jako Frozen Object – odřízněte zamrzlou věc pilou, seberte kus ledu a rozehřejte ho žhavými uhlíky – objeví se pár kýžených mincí. Bohužel nejsou zlaté, jak požaduje hlas v díře, ale stačí se vrátit do chatky s ohništěm, popadnout jednu z nich kleštěmi a vložit je na chvíli do ohně – rozhoří se a budou jako zlaté alespoň vypadat. Vraťte se tedy s jednou zlatou mincí k díře a vhoďte ji dovnitř.

Calsoon 2 Hledání magických tepláků
Nyní si můžete promluvit s hlasem uvnitř díry. Dozvíte se spoustu zajímavých věcí, například, že nikdo nic neví jistě, ale portál zpět na Zem by se mohl nacházet v ledových jeskyních. Bude ale potřeba se vyzbrojit jistým velmi mocným magickým artefaktem. Jděte tedy zpět k ledovému jezeru a na sever k prodavači zbraní. Troll Stinkage mu ukradl svatý ruční granát (ať žijí Monty Pythoni!), takže máte další důvod, proč Stinkage v jisté velmi urgentní záležitosti navštívit.

Dojděte na obrazovku s velkým stromem a výtahem. Mačkejte tlačítko tak dlouho, dokud se nedozvíte, že svatý ruční granát je pohřben na hřbitově. Popojděte o jednu obrazovku na východ a použijte lopatu na jihovýchodní hrob. Doneste granát prodavači a opusťte obrazovku. Po efektním výbuchu a jedné velmi vtipné scéně pokračujte s bombou do chatky s ohněm, kde ji zapalte o žhavé uhlíky. Se zapálenou bombou jděte k Stinkagovu stromovému domečku a umístěte ji do výtahu. Po dalším výbuchu pokračujte na hřbitov, kde si seberte vytoužené magické tepláky Looncalsoon.

Calsoon 2 Cesta do jeskyní
Ze hřbitova jděte dvakrát na západ a dvakrát na sever. Tam vezměte větev, která se utrhla ze Stinkagova stromu při výbuchu, a vraťte se na rozcestí západně od zbytků jeho domu. Pohled na skálu uprostřed obrazovky prozradí, že dříve tady nebyla. Zkuste ji nejprve odvalit pomocí větve – zlomí se. Totéž se stane i když to zkusíte s pomocí lopaty, ale podaří se vám vytáhnout zpod ní držák. S ním zajděte za tlustým Willym. Předejte mu ho a promluvte si s ním o možnosti jízdy. Teď už nic nebrání tomu, abyste se svezli po laně dolů, takže tak učiňte a ocitnete se před jeskyní.

Ledové jeskyně
Zajděte dovnitř do jeskyně, seberte ze země klacek a pokračujte dále východně, severně a zase východně. Promluvte si s mluvící lebkou jménem Skully a vyčerpejte všechny možnosti hovoru. Pokuste se vzít jeho hrnek – nedovolí vám to, ale když si s ním promluvíte znovu, získáte ho. Vraťte se na rozcestí a jděte tentokrát na jih. Pokračujte východně a dostanete se ke dveřím. Zkuste je otevřít holýma rukama, nepůjde to. Pokračujte tedy dál na východ a seberte krabici s nářadím. Prohlédněte si ji v inventáři, čímž ji otevřete.

Calsoon 2 Vraťte se dvě obrazovky západním směrem. Prohlédněte si pořádně nehořící pochodeň. Zkuste ji otočit a proběhněte ke dveřím – uvidíte je právě se zavírat. Vraťte se, otočte znovu pochodeň a prohlédněte si ji – uvidíte, že je v ní malá dírka. Použijte pilník na dřevěný klacek, čímž z něj vyřežete parádní klín. Opět otočte pochodní a zasekněte ji v otočené poloze klínem. Nyní můžete projít natrvalo otevřenými dveřmi.

Jak si vytvořit schody
Nyní vás čeká prakticky jediný opravdu obtížný puzzle této hry. Musíte vytvořit schody ze čtyř dřevěných plošin. Tu poslední, nejvýše umístěnou, není potřeba nijak posouvat, tak to také nedělejte. První je potřeba snížit na úroveň skály – její ovládání naleznete, půjdete-li od Skullyhop na západ, nahoru po žebříku a na jih. Druhá se ovládá z místnosti, která se nachází nad žebříkem na západ od otevřených dveří, třetí pak přímo z místnosti za těmito dveřmi. Se čtvrtou tedy nehýbejte, třetí posuňte o jednu úroveň níž, druhou o dvě a první o tři. Postup můžete kontrolovat dírami ve skále, pokud jste plošinky sestavili správně, Tork vás o tom informuje hláškou.

Calsoon 2 Hurá domů!
Přeskákejte po schodech a vejděte do hornách dveří. V místnosti seberte knihu a zkuste ovládací panel. Bohužel, nevíte, k čemu tlačítka slouží a manuál je v jakémsi tajemném nesrozumitelném jazyce (ehm – francouzštině…). Naberte si do hrnku vodu a vraťte se ke Skullymu. Dejte mu knihu – nebude ale schopen ji přečíst bez brýlí. Ty bude potřeba vyrobit: použijte na lupu kladivo a na střepy pak pilník. Čočky použijte na drát a dejte vyrobené brýle Skullymu. Nechte si od něj přeložit knihu – je to prosté. Vraťte se tedy k ovládacímu panelu a pokuste se jej složit. Bohužel, jeden dílek bude chybět. Vraťte se k místnosti s dveřmi a nalijte do díry vodu. Vraťte se ještě pro jednu dávku, opět ji nalijte do díry ve skále a vytáhněte chybějící dílek. Přidejte ho do puzzlu na ovládacím panelu, složte ho správně a – můžete se pokochat závěrečnou animací této výtečné a dlouhé freeware adventury…


  • Vybrali jsme pro Vás