Miniclip.com je dnes již pojem, který má ve světě freeware her značnou váhu. Pod jejich hlavičkou byly produkovány desítky kvalitních a zároveň volně šiřitelných games, které jsou vytvářeny převážně ve Flashi a jemu podobných technologiích. Miniclip stojí například za skákačkami Save the Sheriff, Panic in Chocoland, Zed nebo Red Beard. Začátkem letošního léta se objevila jejich kouzelná 3D arkáda Best Friend, ale arkádovek vytvořili jejich šikovní lidé mnohem více. Zmiňme například Monkey Lander, Snake či remake arkanoidu Smashing. Miniclip svojí tvorbou sahá i do dalších žánrů. Především logické hry mu nejsou cizí, ovšem mezi produkty, které na jejich stránkách naleznete nechybí ani akční, sportovní, dobrodružné, strategické, postřehové či stolní hry.
Dnes bych vám chtěl představit jednoduchou oddechovku nazvanou Cannon Blast. Vžijete se v ní do role bezrukého piráta, jménem Pete. Vaším úkolem bude likvidovat nekonečné množství armádních lodí přijíždějících ze všech stran, které jsou připraveny zničit vás. Pokud je včas nepotopíte, začnou po vás střílet.
Pro boj máte k dispozici tři děla. A vy jen běháte od jednoho kanónu k druhému a nastavujete výšku hlavně tak, aby jste soupeře správně trefili a aby zmizel pod hladinou. Na začátku máte osm životů. Trefí-li vás nějaká z lodí dělovou koulí, jeden ztrácíte. Ovšem je tu vždycky možnost získat nějaké životy navíc. Někdy totiž nad hladinu vypluje po sestřelené lodi nějaká její část a pokud se vám povede zasáhnout tento malý kousek zlikvidovaného plavidla, získáváte život navíc.
Grafika Cannon Blastu je příjemná, komixová. Nevím proč, ale značně mi připomínala "enteroňácké" adventury. Je sice pravdou, že Enteron také tvoří ve Flashi. Ale i grafika běžící na této technologii může vypadat pokaždé jinak. Příkladem můžou být právě ostatní hry Miniclipu, kdy jednou je gamesa po grafické stránce umělecky vážná a jindy až dětinsky ujetá. Po zvukové stránce Cannon Blast nevybočuje nijak zvlášť z řady. Zvuky se ke hře hodí a neruší ani příliš při poslechu vlastní hudby (například ve WinAmpu), kterou si je nutno nahradit absenci hudby v samotné arkádě Cannon Blast.
I zarytí nepřátelé Flashe mi dají za pravdu, že je to dokonalá technologie pro budoucnost. Za pomoci něj se dají vytvářet hry kvalitou srovnatelné s produkty vytvořenými například v Delphi, Javě či Céčku. A to někdy i za zlomek času, který by bylo nutné vynaložit na jeho tvorbu v běžném vývojovém nástroji.
Většina nově vydávaných her Miniclipu je bohužel k dispozici už jen on-line. Off-linových verzí ubývá. Zřejmě si jejich vedoucí pracovníci spočítali, že budou mít na stránkách více přístupů a tudíž se zvyšuje i prodejnost případné reklamy samotné. Tím pádem je také samozřejmě větší zisk. Také ubývá jejich full-verzí. Od začátku roku 2004 jsou k dispozici na jejich stránkách ke stažení jen sharewarové verze například jen s 1/10 levelů verze registrované.
Cannon Blast je vám však nabízen kompletní. Takže nezbývá nic než kliknout, stáhnout si ho a hrát.