Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Cavetrap! – sama a navíc v temnotě

  2:32aktualizováno  2:32
Role obrýlené šprtky, která se ale nebojí píchnout si nožem do živého, se zhostíte v dnešní rychlokvaškové arkádě. Ačkoliv už máme po vánocích, stále ještě můžete svým nepřátelům nadělit nějaký ten shnilý gift – a právě Cavetrap! může v tomhle ohledu být ideálním dárkem!

Cavetrap_poster

Cavetrap_posterProč vývojáři dávají do názvu interpunkční znaménka? Zvyšuje to snad „prodejnost“?? Jenom to při psaní ve Wordu dělá hrozný nepořádek… Každopádně, ke hře. Cavetrap! pojednává o mladé dívence, která je z nějakého důvodu ponechána svému osudu uvnitř magické jeskyně plné mutantů, goblinů a zkrátka běžné speleologické havěti. Holčina se musí samozřejmě dostat ven, ale to už je vlastně vaše práce. Až na zvuky hru během 72 hodin vytvořila v Gamemakeru existence říkající si JaJ a opět se nabízí otázka, nebyl-li by sestřih jeho tří frenetických pracovních dnů zajímavější, než hra samotná.

Jak můžete vidět našem shiny novém interfacu, k ovládání potřebujete pouze klávesnici. Základem hry je lineární pochodování dopředu, které jsme viděli asi jenom milionkrát. Zabíjíte nebo obcházíte obludy a sbíráte z nich vypadlé peníze, tady si musíte zajít pro rukavice, abyste jinde posunuli bednu a tak dále.

Cavetrap_screenshot 02Značným problémem hned od počátku hry je orientace v bludišti. Za dobu existence počítačových her byly sepsány stohy papírů tom, jaké obtíže čekají na kohokoliv, kdo se pokouší trojrozměrné prostředí napasovat do 2D scenérie. JaJ si ale z této stromové genocidy nevzal nejmenší ponaučení a level design Cavetrap! je přinejmenším velmi problémový.

Hned v základní části hry se vyskytuje stejný design mapy hned pětkrát za sebou. Takže chodíte stále po stejné mapě a zabíjíte stejné gobliny, až konečně na konci tohoto Copy-Paste utrpení najdete item a můžete se stejnými mapami vrátit zpátky – a aby to nebylo moc nudné, respawnují se vám tam znovu nepřátelé. Na vině je zřejmě nedostatek času, který JaJ měl, nicméně to spolu s řídkostí save pointů (respektive save pointu; jednotné číslo) hratelnosti zrovna neprospívá.

Cavetrap_screenshot 03Závěrem hře vytknu také vyšší obtížnost. Ačkoliv se rozhodně nedá říct, že by Cavetrap! byl přespříliš zákysový, není to úplná procházka rájem a opakovat třicetkrát první kolo je poněkud iritující. Jsou hry, kterým odpustím, že musím jedno kolo opakovat desetkrát – třeba pokud je to kolo plné akce, adrenalinu a apokalypsy. Jak naznačuje problém s level designem, zrovna tohle nebude případ hry Cavetrap! Pokud máte slabost pro arkády s adventuristickými prvky, můžete zkusit – pro ostatní je tu například mnohem lepší bizzare skákačka Pazzon.
Autor:


Nejčtenější

Oolite je bezedná studna vesmírné zábavy ve stylu Elite

Oolite

Vesmír Oolite je téměř nekonečný, stejně jako počet hodin, které v něm můžete prožít. Jen pozor, hra je retro v každým...

RoonSehv: NeTerra je po všech stránkách dokonalé dobrodružství

RoonSehv: NeTerra

Jedna z nejslavnějších adventur zdarma? Ne tak docela. RoonSehv je jen kopie Mystu. Ale zato v každém ohledu...



V [REC] Shutter se vám bude pořád motat hlava. Doslova.

[REC] Shutter

Neobvyklá mechanika strachu v této jinak zajímavé hororové hře způsobuje, že pokud má hrdina strach, obrazovka se...

Další z rubriky

Taktická City of the Shroud má nejpodivnější soubojový systém

City of the Shroud

Taktické strategie nemusejí být nutně klony X-Comu. Prapodivný příběh téhle hry předčí snad jenom sám soubojový systém,...

Intimate, Infinite je bez kontextu nepochopitelný zážitek

Intimate, Infinite

Divná spleť hádanek a nenavazujících událostí a scén. Bez znalosti krátké novely Jorge Luis Borgese se v této hře...

Hlavní hrdinka Ten Weeks nepoznává ani vlastní rodinu

Ten Weeks

Ztráta vlastní identity je hrozná. V této experimentální adventuře, která vám ukáže, jak děsivá může být psychologická...



Najdete na iDNES.cz