Čerto - rozsáhlé RPG - první dojmy

  12:00
Zajímavým projektem, o němž dosud nebylo příliš slyšet, je vcelku obsáhlé, zajímavé, po technické stránce vcelku zdařilé a dobře hratelné RPG pocházející z českých luhů a hájů. Čtěte naše první dojmy z ukázkové demoverze.

NVSVytvořit kvalitní RPG, to je vskutku přetěžký úkol, ostatně ne zbytečně je tento žánr označován jako jeden z nejtěžších vůbec. Viděli jsme již mnoho jásavých oznámení projektů spadajících do této kategorie, k jehož realizaci byl nažhaven hned několikačlenný tým herních vývojářů, ovšem jen skutečně malý zlomek ze všech těchto "super namakaných a rozsáhlých" her byl dotažen do konce. Jedním ze zajímavějších projektů, o nichž se dosud příliš nemluvilo, je právě RPG Čerto, na které jsme se prostřednictvím drobné demoverze trochu blíže podívali.

Hra je vyvíjena za pomocí nepříliš oblíbeného programu Gamemaker, díky čemuž ji možná spousta z vás odsoudí ještě daleko dříve, než ji vůbec spustí a vyzkouší, a to je skutečně škoda, neboť jak autor neustále prohlašuje, mělo by se jednat o jednu z nejlepších a nejpropracovanějších her vůbec, díky čemuž by mohl tento prográmek, primárně určený pro tvorbu her, alespoň trochu stoupnout na popularitě.

Je pochopitelné, že jsme nemohli ozkoušet kompletní hru, nýbrž pouhý zlomek, ovšem nutno říci, že na mě hra vcelku zapůsobila, ačkoliv ještě potřebuje notně doladit. O příběhu toho příliš známo není, ovšem prostřednictvím několika málo rozhovorů s podivnými NVSpostavami, jež jsem potkala, se dalo alespoň několik málo střípků vyluštit. Z nechuti a špatnému postavení hráčů vůči programu Gamemaker byla vytvořena zlá příšera, kterou je třeba přemoci a jak jistě tušíte, úspěch tohoto úkolu záleží jen na vás.

Pochopitelně nebude chybět ani volba postavy a povolání, což však v mnou testované verzi ještě obsaženo nebylo. Jediným přístupným charakterem byl totiž pouze mág, jehož hlavní síla tkví v sesílání kouzel a magických schopnostech, které využijete opravdu velice často, neboť nebezpečí číhá prakticky na každém kroku. Asi nejčastější formou nepřátel, jež jsem potkávala, byli drobní krabové, kteří vždy vylezli ze země až ve chvíli, kdy se k nim náš hrdina dostatečně přiblížil. Stejně jako u jiných RPG, i zde je hlavní potřebou kouzelníka mana, kterou musíte vždy před sesláním kouzla „dobít“, a to do příslušné míry (každé kouzlo je jinak náročné, ovšem také jinak účinné). Probíhá to zhruba tak, že ve chvíli, kdy některého z protivníků spatříte, zmáčknete pravé tlačítko myši, které kolem vás vytvoří jakousi modrou zónu, která znázorňuje nabíjení many. Během této doby na vás mohou nepřátelé útočit, na což je potřeba si dávat obrovský pozor. Ve chvíli, kdy je ukazatel plný, kouzlo se sešle do místa, kde je umístěn váš kurzor a budete-li mít dobrou mušku a dosti silné kouzlo, protivník okamžitě, doprovázen mohutnými výstřiky krve, zemře.

Ještě jsem se stále nezmiňovala o záporech hry, kterých je siceNVS prozatím požehnaně, ovšem doufejme, že se to do finální verze hry spraví. První z nich je příliš pomalá chůze hlavního hrdiny, která je dosti frustrující zejména ve chvílích, kdy zrovna nemáte v dohledu žádnou z potvor ani nic podobného. Dále jsou to drobné bugy, kdy ve chvíli, kdy vás nepřítel zablokuje u zdi, se nelze nijak z jeho „sevření“ vymanit a zachránit si tak holý život, leda by se vám podařilo dosti rychle nabít manu a seslat kouzlo.

Technické zpracování na tom na poměry Gamemakeru rozhodně špatně není. Ačkoliv by prostředí mohla být ještě o poznání variabilnější, efekty vystřikující krve a jednotlivých kouzel se mi vcelku líbily, stejně jako poničený terén, který po jejich činnosti zůstal. Zvukovou stránku jsem dosud zhodnotit nemohla, doufejme tedy, že se autorům podaří vybrat pohodovou a nerušivou hudbu spolu s vkusnými zvuky. Podaří-li se tedy opravit všechny chybky a přidat do hry vše, co ve finální verzi má být, mohli bychom se dočkat opravdu zajímavého dílka!

Autor:
  • Nejčtenější

The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii

10. ledna 2019

Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...

Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou

4. ledna 2019

V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...

Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství

14. prosince 2018  14:43

Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...

King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí

12. prosince 2018  14:35

Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...