Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čerto - rozsáhlé RPG - první dojmy

  12:00aktualizováno  19. listopadu 9:54
Zajímavým projektem, o němž dosud nebylo příliš slyšet, je vcelku obsáhlé, zajímavé, po technické stránce vcelku zdařilé a dobře hratelné RPG pocházející z českých luhů a hájů. Čtěte naše první dojmy z ukázkové demoverze.

NVSVytvořit kvalitní RPG, to je vskutku přetěžký úkol, ostatně ne zbytečně je tento žánr označován jako jeden z nejtěžších vůbec. Viděli jsme již mnoho jásavých oznámení projektů spadajících do této kategorie, k jehož realizaci byl nažhaven hned několikačlenný tým herních vývojářů, ovšem jen skutečně malý zlomek ze všech těchto "super namakaných a rozsáhlých" her byl dotažen do konce. Jedním ze zajímavějších projektů, o nichž se dosud příliš nemluvilo, je právě RPG Čerto, na které jsme se prostřednictvím drobné demoverze trochu blíže podívali.

Hra je vyvíjena za pomocí nepříliš oblíbeného programu Gamemaker, díky čemuž ji možná spousta z vás odsoudí ještě daleko dříve, než ji vůbec spustí a vyzkouší, a to je skutečně škoda, neboť jak autor neustále prohlašuje, mělo by se jednat o jednu z nejlepších a nejpropracovanějších her vůbec, díky čemuž by mohl tento prográmek, primárně určený pro tvorbu her, alespoň trochu stoupnout na popularitě.

Je pochopitelné, že jsme nemohli ozkoušet kompletní hru, nýbrž pouhý zlomek, ovšem nutno říci, že na mě hra vcelku zapůsobila, ačkoliv ještě potřebuje notně doladit. O příběhu toho příliš známo není, ovšem prostřednictvím několika málo rozhovorů s podivnými NVSpostavami, jež jsem potkala, se dalo alespoň několik málo střípků vyluštit. Z nechuti a špatnému postavení hráčů vůči programu Gamemaker byla vytvořena zlá příšera, kterou je třeba přemoci a jak jistě tušíte, úspěch tohoto úkolu záleží jen na vás.

Pochopitelně nebude chybět ani volba postavy a povolání, což však v mnou testované verzi ještě obsaženo nebylo. Jediným přístupným charakterem byl totiž pouze mág, jehož hlavní síla tkví v sesílání kouzel a magických schopnostech, které využijete opravdu velice často, neboť nebezpečí číhá prakticky na každém kroku. Asi nejčastější formou nepřátel, jež jsem potkávala, byli drobní krabové, kteří vždy vylezli ze země až ve chvíli, kdy se k nim náš hrdina dostatečně přiblížil. Stejně jako u jiných RPG, i zde je hlavní potřebou kouzelníka mana, kterou musíte vždy před sesláním kouzla „dobít“, a to do příslušné míry (každé kouzlo je jinak náročné, ovšem také jinak účinné). Probíhá to zhruba tak, že ve chvíli, kdy některého z protivníků spatříte, zmáčknete pravé tlačítko myši, které kolem vás vytvoří jakousi modrou zónu, která znázorňuje nabíjení many. Během této doby na vás mohou nepřátelé útočit, na což je potřeba si dávat obrovský pozor. Ve chvíli, kdy je ukazatel plný, kouzlo se sešle do místa, kde je umístěn váš kurzor a budete-li mít dobrou mušku a dosti silné kouzlo, protivník okamžitě, doprovázen mohutnými výstřiky krve, zemře.

Ještě jsem se stále nezmiňovala o záporech hry, kterých je siceNVS prozatím požehnaně, ovšem doufejme, že se to do finální verze hry spraví. První z nich je příliš pomalá chůze hlavního hrdiny, která je dosti frustrující zejména ve chvílích, kdy zrovna nemáte v dohledu žádnou z potvor ani nic podobného. Dále jsou to drobné bugy, kdy ve chvíli, kdy vás nepřítel zablokuje u zdi, se nelze nijak z jeho „sevření“ vymanit a zachránit si tak holý život, leda by se vám podařilo dosti rychle nabít manu a seslat kouzlo.

Technické zpracování na tom na poměry Gamemakeru rozhodně špatně není. Ačkoliv by prostředí mohla být ještě o poznání variabilnější, efekty vystřikující krve a jednotlivých kouzel se mi vcelku líbily, stejně jako poničený terén, který po jejich činnosti zůstal. Zvukovou stránku jsem dosud zhodnotit nemohla, doufejme tedy, že se autorům podaří vybrat pohodovou a nerušivou hudbu spolu s vkusnými zvuky. Podaří-li se tedy opravit všechny chybky a přidat do hry vše, co ve finální verzi má být, mohli bychom se dočkat opravdu zajímavého dílka!

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

Mario
Největší herní klaďas Mario týrá zvířata, tvrdí jejich ochránci

Do videoher se kriticky pustila už i Americká organizace na ochranu zvířat PETA. Terčem kritiky se stalo nošení virtuální kožešiny. Organizace tvrdí, že nechce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.